کد خبر : 293374
تاریخ انتشار : یکشنبه ۳ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۵:۱۰
-

انجام ۳ هزار بازرسی از کارگاه‌های تولیدی برای شناسایی اتباع بیگانه

انجام ۳ هزار بازرسی از کارگاه‌های تولیدی برای شناسایی اتباع بیگانه

سرپرست اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی مازندران گفت: از ابتدای امسال تاکنون ۳ هزار مورد بازرسی اتباع بیگانه از واحدهای تولیدی استان صورت گرفته است که ۶۷۰ تبعه غیرمجاز در این واحدها شناسایی شده‌اند.

به گزارش عصرقائم، علی باقری در گشت مشترک یک روزه سراسری شناسایی اشتغال اتباع خارجی که در شهرستان جویبار انجام شد، اظهار کرد: در راستای وظایف، ماموریت و مسئولیت‌های وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی برای صیانت از نیروی کار ایرانی و در اجرای مفاد ۱۲۰ تا ۱۲۹ قانون کار و به ویژه بند ج ماده ۱۱ قانون تنظیم بخشی از مقررات مالی دولت، انتظارات، مطالبات و خواسته های مکرر و وسیع مردم و نیز نمایندگان مجلس شورای اسلامی برای مقابله با اشتغال غیرمجاز اتباع خارجی، طرح یک روزه گشت مشترک شناسایی اشتغال غیرمجاز اتباع خارجی در سراسر کشور برگزار می‌شود.

سرپرست اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی مازندران با تأکید بر ممنوعیت اشتغال اتباع بیگانه در مازندران خاطرنشان کرد: بر اساس قوانین مرتبط، بکارگیری اتباع بیگانه در استان آثار زیانباری را در پی دارد و در صورت مشاهده این اقدام غیر قانونی برخورد قضایی صورت خواهد گرفت.

باقری تصریح کرد: اتباع بیگانه نمی‌توانند در ایران مشغول به کار شوند مگر آنکه اولا دارای روادید ورود با حق کار مشخص بوده و ثانیا مطابق قوانین و آئین نامه های مربوطه، پروانه کار دریافت کنند.

سرپرست اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی مازندران با اشاره به شرایط صدور روادید با حق کار مشخص برای اتباع بیگانه طبق ماده ۱۲۱ قانون کار تأکید کرد: در صورتی که مطابق اطلاعات موجود در وزارت کار در میان اتباع ایرانی آماده به کار افراد داوطلب واجد تحصیلات و تخصص مشابه وجود نداشته باشد، تبعه بیگانه دارای اطلاعات و تخصص کافی برای اشتغال به کار مورد نظر باشد و از تخصص تبعه بیگانه برای آموزش و جایگزینی بعدی افراد ایرانی استفاده شود؛ می‌توان نسبت به صدور ویزای کار آنان اقدام کرد.

باقری ادامه داد: احراز شرایط مندرج در این ماده با هیات فنی اشتغال در استان است و پروانه کار با رعایت قانون و دستورالعمل‌های مربوطه حداکثر برای مدت یکسال صادر یا تمدید و یا تجدید می‌شود.

وی با تأکید بر ضرورت حمایت از سرمایه گذاران خارجی بیان کرد: صدور پروانه کار طبق قانون برای سرمایه گذاران خارجی بمدت سه سال صادر می‌شود.

رئیس شورای هماهنگی تعاون، کار و رفاه اجتماعی مازندران افزود: بازرسان کار در راستای اجرای قانون کار و صیانت از نیروی کار ایرانی در سطح استان و در ۹ ماهه سال جاری حدود ۳ هزار بازرسی انجام داده‌اند.

وی ادامه داد: در این ۹ ماه بیش از ۶۷۰ تبعه غیرمجاز شناسایی شده و ۲۲ کارفرمای متخلف نیز به دادگاه معرفی شده و جرائم مالی برای آنان در نظر گرفته شد.

سرپرست اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی مازندران در پایان گفت: از مردم می‌خواهیم در صورت مشاهده هر گونه اشتغال غیرمجاز اتباع با شماره تلفن ستاد خبری ۰۲۱۶۳۶۹ که برای دریافت گزارش‌های مردمی از اشتغال غیرمجاز اتباع در محل وزارتخانه راه‌اندازی شده است، تماس برقرار کنند.

انجام 3 هزار بازرسی از کارگاه‌های تولیدی برای شناسایی اتباع بیگانه/22 کارفرمای متخلف به دستگاه قضا معرفی شدند
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

6 − 3 =