کد خبر : 291711
تاریخ انتشار : یکشنبه ۵ دی ۱۴۰۰ - ۲۲:۲۵
-

بستری ۲۶۶ بیمار کرونایی در مراکز درمانی مازندران

بستری ۲۶۶ بیمار کرونایی در مراکز درمانی مازندران

رییس دانشگاه علوم پزشکی مازندران گفت: هم اکنون ۲۶۶ بیمار به‌علت کرونا در مراکز درمانی و بیمارستان‌های استان بستری هستند.

به گزارش عصرقائم، سید عباس موسوی در گفت‌وگو ، اظهار کرد: در ۲۴ ساعت گذشته تعداد ۶۲ بیمار مشکوک به کرونا بر اساس تشخیص بالینی در بیمارستان های تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی مازندران و بابل در سطح استان بستری شدند.

وی افزود: در این مدت تعداد ۷۳ نفر از افراد بستری شده ، از بیمارستان ها مرخص شدند و  تکمیل روند درمانی خود را در منزل ادامه خواهند داد.

رییس دانشگاه علوم پزشکی مازندران هم اکنون ۲۶۶ بیمار به‌علت کرونا در این مراکز بستری هستند که از این تعداد ۶۷ نفر بعلت ابتلای قطعی کرونا بستری بوده و ۱۲۷ نفر نیز بر اساس تشخیص بالینی مشکوک به بیماری کرونا می باشند.

موسوی ادامه داد: از این تعداد ۵۸ نفر نیز با علائم حاد تنفسی در بخش های مراقبت ویژه بستری هستند.

وی با بیان اینکه ریسک انتقال سویه امیکرون در افرادی که واکسن نزده اند بالا است افزود: کشورمان از نظر میزان واکسیناسیون از خیلی کشورهای دنیا جلوتر است .

رییس دانشگاه علوم پزشکی مازندران متوسط تزریق دز سوم واکسن کرونا را در کشور ۶ درصد عنوان کرد و افزود: این میزان در مازندران ۱۰ درصد است.

موسوی ادامه داد:  دانشگاه علوم پزشکی مازندران در این زمینه با  ۱۳٫۵ درصد و با فاصله چهار درصد اختلاف با متوسط کشوری در تزریق دز سوم در کل کشور رتبه اول را دارد.

وی گفت: باید روی مراکز تجمع که احتمال انتقال ویروس کرونا بیشتر است تمرکز کردو از حضور غیر ضرور دانش آموزان در مدارس خودداری شود و در صورت داشتن تهویه مناسب انجام شود.

رییس دانشگاه علوم پزشکی مازندران در پایان با تشکر از مردم و کادر بهداشتی گفت: با ماسک زدن، شستن مستمر دست‌ها، رعایت فاصله فیزیکی، عدم حضور در تجمعات و تامین تهویه مناسب هوا در اماکن مسقف می‌توان از انتشار ویروس کرونا و آنفلوآنزا پیشگیری کرد.

بستری 266 بیمار کرونایی در مراکز درمانی مازندران/ سویه جدید سرعت سرایت‌پذیری بالایی دارد
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

هفده − نه =