کد خبر : 118543
تاریخ انتشار : شنبه ۲۱ مهر ۱۳۹۷ - ۱۷:۲۰
-

اهدای اعضای بدن بیمار بهشهری به بیماران نیازمند

اهدای اعضای بدن بیمار بهشهری به بیماران نیازمند

به گزارش قائم آنلاین، ذکریا ذکریایی در گفت و گو با خبرنگار ما، با اعلام اینکه اعضای بدن زنده یاد محمد انصاری به بیماران نیازمند اهدا شده است، اظهار کرد: بیمار پس از تایید مرگ مغزی برای اهدا عضو به مرکز منتقل شده است. وی خاطرنشان کرد: کلیه، کبد و نسوج این بیماران به افراد

به گزارش قائم آنلاین، ذکریا ذکریایی در گفت و گو با خبرنگار ما، با اعلام اینکه اعضای بدن زنده یاد محمد انصاری به بیماران نیازمند اهدا شده است، اظهار کرد: بیمار پس از تایید مرگ مغزی برای اهدا عضو به مرکز منتقل شده است.

وی خاطرنشان کرد: کلیه، کبد و نسوج این بیماران به افراد نیازمند اهدا شده است.

مسؤول پیوند اعضا دانشگاه علوم پزشکی مازندران با اعلام اینکه در سال جاری یازدهمین مورد مرگ مغزی منجر به پیوند اعضا شده است، افزود: برای افزایش میزان پیوند اعضا نیاز به فرهنگ سازی مناسب در این بخش داریم.

وی بیان کرد: سال گذشته بیش از ۲۳ مورد پیوند اعضا از مرگ مغری انجام شده است، افزود: با توجه به تلاش‌های انجام شده در چند روز گذشته خانواده یک فرد ۵۰ ساله با پیوند کبد فرد صدمه خویش موافقت کردند.

ذکریایی اظهار کرد: پیوند اعضا با توجه به نیازمندی‌های که در جامعه داریم نیاز به حمایت همه جانبه برای توسعه فرهنگ سازی دارد.

وی با اعلام اینکه ثبت نام بیش از ۱۷ هزار نفر نشان می‌دهد که افراد جامعه به نیازمندی‌های این بخش توجه دارند و حساسیت موجود را درک کردند، گفت: در زمان اهدا تا حدودی تیم مشاوره‌ای ما با مشکل مواجه می‌شود که انتظار همکاری مناسب از دستگاه‌ها و نهادهای فرهنگی داریم.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

شانزده − چهارده =