کد خبر : 275850
تاریخ انتشار : جمعه ۲۲ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۰:۵۰
-

افراد کابینه دولت رئیسی جوان و متخصص هستند

افراد کابینه دولت رئیسی جوان و متخصص هستند

نماینده مردم ساری و میاندورود در مجلس شورای اسلامی گفت: افرادی که آقای رئیسی برای کابینه دولت معرفی کرده هم از افراد جوان استفاده کرد و هم افراد دارای تخصص هستند.

به گزارش عصرقائم، منصورعلی زارعی در گفت‌وگو ، درباره کابینه پیشنهادی رئیس جمهور، اظهار کرد: کابینه تازه معرفی شد و الان ما یک هفته وقت داریم که وزیران پیشنهادی به کمیسیون‌ها مراجعه کنند و به سوالات و نظراتی که اعضای کمیسیون‌ها دارند پاسخ دهند.

وی بیان کرد: برای رای تایید به وزیران پیشنهادی مجلس باید به حد اقناع برسد و چه در مجلس و چه در کمیسیون اگر افراد نتوانند با برنامه‌هایشان کمیسیون را اقتاع کنند شاید نتوانند نظر نمایندگان را جلب کنند.

نماینده مردم ساری و میاندورود در مجلس شورای اسلامی، خاطرنشان کرد: این یک روال قانونی است که دولت کابینه را معرفی می‌کند و ما یک هفته فرصت برای بررسی داریم و بعد از آن وارد صحن و رای گیری انجام می‌شود که بررسی در کمیسیون‌ها از هفته آینده آغاز و راگیری هفته بعد از تاسوعا و عاشورا انجام خواهد شد.

زارعی درباره افراد معرفی شده برای کابینه، گفت: افرادی که معرفی شدند حتما براساس یک سری نظرات کارشناسی بوده است، معمولا بعد از معرفی کابینه توسط دولت افراد نظرات متفاوتی دارند ممکن است در کابینه چند نفر در حوزه‌ایی که هستند ضعیف‌تر یا جوان‌تر باشند اما در مجموع افرادی که آقای رئیسی معرفی کرده هم از افراد جوان استفاده کرد و هم افراد دارای تخصص هستند که باید برنامه‌هایشان را ببینیم و براساس قانون تک‌تک نمایندگان نظراتشان را در کمیسیون‌ها اعلام کنند.

وی با تاکید بر اینکه مجلس دو هفته پرکاری را پیش‌رو خواهد داشت، تصریح کرد: همه ما چه دولت و چه مجلس به‌دنبال این هستیم با توجه به وضعیت خاصی که در کشور داریم به خصوص در حوزه اقتصادی و کرونایی و مشکلاتی که مردم دارند و مهمتر از آن انتظاری که مردم از دولت و این مجلس دارند با توجه به نگرانی‌هایی که بابت هشت سال گذشته داشتند که منابع کشور به شکل درستی استفاده نشد و مشکلات کشور به صورت منظم و برنامه‌ریزی به شکل درستی پیش نرفت، مجلس و دلت با کمک هم بتوانند آن را برطرف کنند.

وی افزود: باید بین دولت و مجلس یک ارتباط کاری منظمی ایجاد شود و این انتظار هم وجود ندارد که بگوییم همه اعضای کابینه معرفی شده تایید می‌شوند و این را مجلس باید بررسی کند و اگر چند نفر تایید هم نشدند دلیل بر این نیست که اختلافی وجود دارد بلکه آسیب شناسی می‌شود و دولت هم قطعا از آن استقبال خواهد کرد و هر آنچه مجلس و کمیسیون تخصصی تشخیص داد که نمی‌تواند در این حوزه تخصصی کار لازم را انجام دهد نظرش را اعلام خواهد کرد.

عضو کمیسیون آب و کشاورزی مجلس شورای اسلامی گفت: ما به‌دنبال کمک به دولت هستیم اما کمک هم باید براساس قانون و کار کارشناسی باشد و ما اگر براین اساس کار کنیم به نفع کشور و مردم است چون دولت و مجلس به‌دنبال انتفاع مردم هستند.

افراد کابینه دولت رئیسی جوان و متخصص هستند/دولت و مجلس به‌دنبال انتفاع مردم
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

16 − 7 =