کد خبر : 249040
تاریخ انتشار : شنبه ۱۳ دی ۱۳۹۹ - ۱۶:۵۵
-

آیت‌الله مصباح مصداق «العلماء ورثة الانبیاء» بود

آیت‌الله مصباح مصداق «العلماء ورثة الانبیاء» بود

به گزارش قائم آنلاین، آیت‌الله علی معلمی در گفت‌وگو ، ضمن عرض تسلیت به مناسبت درگذشت عالم مجاهد و انقلابی حضرت آیت‌الله علامه محمدتقی مصباح یزدی، اظهار کرد: درگذشت عاالمی بزرگوار، فقیهی عالیقدر و فیلسوفی گرانقدر را به همه ملت ایران به ویژه مقام معظم رهبری تسلیت عرض می‌کنم. وی افزود: ایشان حقیقتاً یک جامع

به گزارش قائم آنلاین، آیت‌الله علی معلمی در گفت‌وگو ، ضمن عرض تسلیت به مناسبت درگذشت عالم مجاهد و انقلابی حضرت آیت‌الله علامه محمدتقی مصباح یزدی، اظهار کرد: درگذشت عاالمی بزرگوار، فقیهی عالیقدر و فیلسوفی گرانقدر را به همه ملت ایران به ویژه مقام معظم رهبری تسلیت عرض می‌کنم.

وی افزود: ایشان حقیقتاً یک جامع معقول و منقولی بود؛ یعنی هم در علوم عقلی نظیر منطق، فلسفه و معارف و هم در علوم نقلی نظیر حدیث، اصول و انواع مختلف مباحث ادبیات و همچنین مباحث فقهی و اصولی و مسائل اعتقادی و عرفانی را هم هم از اساتید بزرگوارش دریافت کرده بود و هم اینکه خوب تدریس می‌کرد.
نماینده مردم مازندران در مجلس خبرگان رهبری، خاطرنشان کرد: آثار به‌جا مانده از این شخصیت کم نظیر، بسیار ذی‌قیمت و ارزشمند است و برای نسل حاضر و نسل‌های آینده، مفید است.آیت‌الله معلمی گفت: مقام معظم رهبری تعبیری داشتند که «پس از ارتحال مرحوم علامه طباطبایی، جای ایشان را عزیزانی مثل آیت‌الله مصباح یزدی پر کرده است» و همین‌گونه نیز بوده است و شاگردان بسیار برجیته‌ای نیز تحویل جامعه دادند، لذا یک سرمایه گران‌قدری بودند.

وی تاکید کرد: آیت‌الله علامه شیخ محمدتقی، حقیقتاً مصداق «العلماء ورثة الانبیاء» بودند و به‌حق ادامه دهنده راه اهل بیت عصمت و طهارت بود؛ به این معنا که علمداری در عرصه امامت و ولایت هم برای امام راحل(ره) و هم برای مقام معظم رهبری بودند و بسیار شفاف و صریح سخن می‌گفت.

عضو مجلس خبرگان رهبری، عنوان کرد: خوب، گرچه برخی از سیاسیون دگر اندیش از این روحیه و مواضع آیت‌الله مصباح خوش‌شان نمی‌آمد، اما آنچه که او ابراز می‌کرد، مطالب ناب برگرفته از فرهنگ اهل بیت(ع) و مکتب عصمت و طهارت بود.

آیت‌الله معلمی مطرح کرد: البته ایشان نادر الوجود بود، نادر الوجود یعنی انسان نادر و انسان کمیاب که همانند او، کم یافت می‌شود، ولی به حمدلله در هر نسلی وجود دارند، همچون شهید بزرگوار، سپهبد قاسم سلیمانی که در میان نیروهای مومن رزمنده ما، درخشش خاصی داشت در میان علما و دانشمندان دینی نیز، افرادی از یک درخشش خاصی برخوردارند و امیدواریم که اندیشه و مکتب آنان برای نسل حاضر و آینده تاثیرگذار باشد.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

2 × 4 =