کد خبر : 241282
تاریخ انتشار : دوشنبه ۳ آذر ۱۳۹۹ - ۱۵:۵۰
-

۵۰ درصد واحدهای صنفی در طرح محدودیت کرونایی تعطیل هستند

۵۰ درصد واحدهای صنفی در طرح محدودیت کرونایی تعطیل هستند

به گزارش قائم آنلاین، حسینقلی قوانلو در گفت‌وگو ، در خصوص تعداد واحدهای صنفی فعال در استان اظهار کرد: نزدیک به ۱۶۰ هزار واحد صنفی در استان مازندران مشغول فعالیت هستند. وی افزود: از این تعداد، نزدیک به ۲۰ هزار واحد صنفی فاقد پروانه هستند که شمار زیادی از این واحدها از سوی بازرسان ما

به گزارش قائم آنلاین، حسینقلی قوانلو در گفت‌وگو ، در خصوص تعداد واحدهای صنفی فعال در استان اظهار کرد: نزدیک به ۱۶۰ هزار واحد صنفی در استان مازندران مشغول فعالیت هستند.

وی افزود: از این تعداد، نزدیک به ۲۰ هزار واحد صنفی فاقد پروانه هستند که شمار زیادی از این واحدها از سوی بازرسان ما شناسایی شده‌اند.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت مازندران، خاطرنشان کرد: از این میزان بخشی شامل واحدهای صنفی می‌شوند که مهلت اعتبار پروانه‌شان به اتمام رسیده است و بخشی هم توسط اتحادیه‌های صنفی به عنوان فاقد جواز شناسایی شده‌اند.

قوانلو ادامه داد: بیش از ۱۴۵ هزار واحد صنفی نیز دارای پروانه کسب هستند و مشغول فعالیت هستند.

وی تصریح کرد: با آغاز محدودیت‌های ویژه در روزهای جاری و با در نظر گرفتن واحدهای صنفی مشمول گروه یک، نزدیک به ۵۰ درصد واحدهای صنفی مجاز هستند.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت مازندران، گفت: تقریبا ۵۰ تا ۶۰ درصد واحدهای صنفی در شهرهای قرمز و در شهرهای نارنجی به دلیل مجاز بودن فعالیت برای گروه ۲، ۵۰ تا ۴۰ درصد تعطیل هستند.

قوانلو : تعداد جوازهای صادر شده در هفت ماهه اول امسال در مقایسه با مدت مشابه در سال قبل از افزایش ۳۷ درصدی برخوردار بوده است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت مازندران  افزود: در این مدت تعداد ۶۵۸ فقره جواز تاسیس صادر شده که در مدت مشابه سال قبل ۴۸۱ مورد بوده است.

این مسئول اظهار کرد: میزان سرمایه گذاری پیش بینی شده در جوازهای تاسیس صادره شده ۴۸۴۷۳ میلیارد ریال است.

قوانلو با اشاره به اینکه ۱۵۵ هزار و ۸۴ نفر اشتغال زایی در این جوازها پیش بینی شده است تصریح کرد: صدور جواز تاسیس نیاز به نوشتن هیچ طرحی ندارد و لازم نیست افراد متقاضی برای نوشتن طرح هزینه‌ای را تقبل کنند.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

2 + 15 =