کد خبر : 223230
تاریخ انتشار : دوشنبه ۱۳ مرداد ۱۳۹۹ - ۰:۱۳
-

وضعیت تولید کالاهای منتخب صنعتی در بهار امسال

وضعیت تولید کالاهای منتخب صنعتی در بهار امسال

به گزارش قائم آنلاین، بر اساس این آمار از بین این ۱۶ کالا، تولید دو محصول، یعنی ماشین لباسشویی و الیاف اکریلیک بیش از دو برایر شده و به ترتیب ۱۱۵.۱ و ۱۱۳.۲ درصد افزایش داشته‌اند. به‌طوری‌که در بهار امسال ۲۰۷ هزار و ۴۰۰ دستگاه ماشین لباسشویی و ۱۶۰۰ تن الیاف اکریلیک تولید شده است. این

به گزارش قائم آنلاین، بر اساس این آمار از بین این ۱۶ کالا، تولید دو محصول، یعنی ماشین لباسشویی و الیاف اکریلیک بیش از دو برایر شده و به ترتیب ۱۱۵.۱ و ۱۱۳.۲ درصد افزایش داشته‌اند. به‌طوری‌که در بهار امسال ۲۰۷ هزار و ۴۰۰ دستگاه ماشین لباسشویی و ۱۶۰۰ تن الیاف اکریلیک تولید شده است. این در حالی است که تولید این دو محصول در مدت مشابه سال قبل به ترتیب ۹۶ هزار و ۴۰۰ دستگاه و ۸۰۰ تن بوده است.

در این میان تولید چهار کالا شامل انواع تلویزیون، لاستیک خودرو، وانت و نئوپان در بهار امسال نسبت به سال گذشته بین ۲۰ تا ۵۰ درصد افزایش داشته است. تولید این چهار محصول در سه ماهه اول امسال به ترتیب ۴۹.۴، ۳۰.۱، ۲۲.۹ و ۲۰.۹ درصد افزایش داشته و در این مدت ۲۱۰ هزار و ۲۰۰ دستگاه تلویزیون، ۶۲ هزار و ۷۰۰ تن لاستیک خودرو، ۱۵ هزار و ۹۴۳ دستگاه وانت و ۲۱۲ هزار متر مکعب نئوپان در کشور تولید شده است. تولید این چهار محصول در بهار سال قبل به ترتیب ۱۴۰ هزار و ۷۰۰ دستگاه تلویزیون، ۴۸ هزار و ۲۰۰ تن لاستیک، ۱۲ هزار و ۹۷۵ دستگاه وانت و ۱۷۵ هزار و ۳۰۰ تن نئوپان بوده است.

بر اساس این آمار در بهار امسال تولید ۱۰ کالا شامل نخ سیستم پنبه ای و ترکیبی الیاف مصنوعی با ۱۲.۴ درصد افزایش، پودر شوینده با ۸.۷ درصد افزایش، انواع سواری با ۸.۴ درصد افزایش، یخچال و فریزر با ۷.۹ درصد افزایش، داروی انسانی و پتروشیمی هر کدام با ۶.۸ درصد افزایش کمباین با ۵.۷ درصد افزایش، روغن صنعتی و موتور تصفیه اول با سه درصد افزایش، تراکتور با ۱.۵ درصد افزایش و فیبر با ۰.۲ درصد افزایش، نسبت به سه ماهه اول سال قبل کمتر از ۲۰ درصد افزایش داشتند.

بر این اساس در بهار سال ۱۳۹۸ و امسال به ترتیب ۱۸۴ هزار و ۶۰۰ دستگاه و ۲۰۰ هزار و ۱۰۰دستگاه سواری، ۳۰۴ هزار و ۶۰۰ دستگاه و ۳۲۸ هزار و ۵۰۰ دستگاه یخچال و فریزر و ۹ میلیارد و ۵۰۰ میلیون عدد و ۱۰ میلیارد و ۱۰۰ میلیون عدد داروی انسانی تولید شده است.

چرم، صدرنشین کاهش تولید

همچنین تولید دوده در این مدت ثابت بوده و ۱۰ کالا شامل چرم با ۲۲.۳ درصد، سیگار با ۲۱.۱ درصد، سموم دفع آفات نباتی با ۱۹.۹ درصد، انواع پایپوش و کفش با ۱۸.۶ درصد، نخ فیلامنت پلی استر با ۱۷.۲ درصد، روغن ساخته شده نباتی با ۱۵.۹ درصد، الیاف پلی استر با ۱۵ درصد، الکتروموتور با ۱۴.۳ درصد و اتوبوس-مینی بوس-ون با ۹.۷ درصد کاهش نسبت به مدت مشابه سال قبل مواجه شده‌اند.

در بین کالاهایی که تولیدشان در بهار امسال با کاهش مواجه بوده، تولید چرم از ۹ میلیون فوت مربع در بهار سال قبل به ۷ میلیون فوت مربع در مدت مشابه سال جاری و تولید انواع کفش و پایپوش از ۳۰ میلیون و ۱۰۰ هزار زوج به ۲۴ میلیون و ۵۰۰ هزار زوج رسیده است.

همچنین در بهار سال ۱۳۹۸ و ۱۳۹۹ به ترتیب ۱۲ میلیارد و ۷۰۰ میلیون نخ و ۱۰ میلیارد و و ۲۰ میلیون نخ سیگار تولید شده است.

 

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

سیزده − 4 =