کد خبر : 214741
تاریخ انتشار : جمعه ۸ فروردین ۱۳۹۹ - ۱۵:۵۵
-

افزایش ۳۸.۵ درصدی سهم صنعت و معدن از تسهیلات بانکی

افزایش ۳۸.۵ درصدی سهم صنعت و معدن از تسهیلات بانکی

به گزارش قائم آنلاین، بر اساس این آمار تا پایان آذر ماه سال قبل ۶۲۶ هزار و ۳۰۰ میلیارد تومان تسهیلات بانکی به بخش‌های کشاورزی، صنعت و معدن، مسکن، بازرگانی، خدمات و بخش‌های متفرقه تخصیص داده شده که نسبت به تسهیلات ۴۸۲ هزار و ۴۰۰ میلیارد تومانی که در مدت مشابه سال ۹۷ به این

به گزارش قائم آنلاین، بر اساس این آمار تا پایان آذر ماه سال قبل ۶۲۶ هزار و ۳۰۰ میلیارد تومان تسهیلات بانکی به بخش‌های کشاورزی، صنعت و معدن، مسکن، بازرگانی، خدمات و بخش‌های متفرقه تخصیص داده شده که نسبت به تسهیلات ۴۸۲ هزار و ۴۰۰ میلیارد تومانی که در مدت مشابه سال ۹۷ به این بخش‌ها پرداخت شده بود، ۲۹.۸ درصد افزایش داشته است.

در این میان بخش خدمات که ۳۴.۳ درصد از کل تسهیلات بانکی پرداخت شده به بخش‌های مختلف اقتصادی را دریافت کرده، بیشترین سهم از این تسهیلات را به خود اختصاص داده و صنعت و معدن و بازرگانی با دریافت سهم ۳۰.۴ و ۱۹.۳ به ترتیب در رتبه دوم و سوم قرار دارند.

البته تسهیلات پرداختی به بخش خدمات در این مدت تنها ۹.۶ درصد نسبت به تسهیلات پرداختی ۹ ماهه اول سال ۹۷ افزایش داشته و از ۱۹۶ هزار و ۳۰۰ میلیارد تومان در سال ۹۷ به ۲۱۵ هزار و ۱۰۰ میلیارد تومان در سال ۹۸ رسیده است.

بخش صنعت و معدن در ۹ ماهه اول سال ۹۸ حدود  ۱۹۰ هزار و ۴۰۰ میلیارد تومان تسهیلات از سوی بانک‌ها و موسسات اعتباری دریافت کرده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۳۸.۵ درصد افزایش داشته است؛ به طوری که تسهیلات این بخش در مدت مشابه سال ۹۷ حدود ۱۳۷ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان بوده است.

در این میان تسهیلات پرداختی به بخش بازرگانی در ۹ ماهه اول سال ۹۸ نسبت به سال قبلش ۸۴.۴ درصد افزایش داشته که بیشترین افزایش تسهیلات بانکی پرداخت شده در بین بخش‌های مختلف اقتصادی بوده و مقدار آن نیز در مدت یاد شده سال ۹۸ حدود ۱۲۰ هزار و ۹۰۰ میلیارد تومان بوده است.

بخش کشاورزی و ساختمان نیز با دریافت ۵۳ هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان و ۴۶ هزار و ۱۰۰ میلیارد تومان تسهیلات بانکی در ۹ ماهه اول سال ۹۸ به ترتیب ۸.۵ و ۷.۴ درصد از کل تسهیلات بانکی پرداخت شده به بخش‌های مختلف را به خود اختصاص دادند.

 

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

6 + 8 =