کد خبر : 194789
تاریخ انتشار : شنبه ۹ آذر ۱۳۹۸ - ۱۰:۵۰
-

واحدهای راکد در کشور احیا می‌شوند

واحدهای راکد در کشور احیا می‌شوند

به گزارش قائم آنلاین، احیای واحدهای راکد از جمله دغدغه‌های مهمی است که این روزها به دغدغه و معضل مهم برای نیروی کار، سرمایه‌گذاران و مسؤولان تبدیل شده است. جلوگیری از تعطیلی کارخانجات و واحدهای تولیدی و بیکاری کارگران و نیروی کار فعال در صنایع مختلف در حالی به دغدغه جدی جامعه تبدیل شده است

به گزارش قائم آنلاین، احیای واحدهای راکد از جمله دغدغه‌های مهمی است که این روزها به دغدغه و معضل مهم برای نیروی کار، سرمایه‌گذاران و مسؤولان تبدیل شده است.

جلوگیری از تعطیلی کارخانجات و واحدهای تولیدی و بیکاری کارگران و نیروی کار فعال در صنایع مختلف در حالی به دغدغه جدی جامعه تبدیل شده است که احیای دوباره آن نیازمند سرمایه و حمایت مسؤولان است.

تلاش برای احیای واحدهای راکد و وارد چرخه تولید کردن واحدهای نیمه فعال، تدبیری است که تلاش دارد تا با حفظ وضعیت موجود اشتغال، از افزایش آمار بیکاری جلوگیری کند.

مازندران به عنوان استانی تولیدکننده در سال‌های اخیر با مشکلات عدیده‌ای در راستای اشتغال و تولید روبرو بوده است و تعطیلی و راکد بودن صنایع موجب شده است تا بیکاری در استان افزایش یابد و همه این عوامل موجب شد تا در راستای احیای دوباره صنایع تولیدی راکد تلاش شود.

در این بین بندر امیرآباد به عنوان منطقه ویژه اقتصادی با دارا بودن صنایع مختلف تولیدی، نقش عمده ای در اشتغال، تولید و صادرات کشور دارد و فولادسازان امیرآباد و فولاد دماوند دو واحد تولیدی هستند که در سال‌های گذشته با دغدغه جدی روبرو شده و به صنایع راکد تبدیل شدند.

با رایزنی‌ها و تلاش انجام شده مسؤولان و همت سرمایه‌گذاران، این دو واحد تولیدی فولادسازان امیرآباد و فولاد دماوند دوباره به چرخه تولید برگشتند تا سهمی در اشتغال داشته باشند؛ سهمی که امروز با حضور وزیر صمت کلید زده شد.

وزیر صنعت، معدن و تجارت در آیین احیای فولادسازان امیرآباد و فولاد دماوند در گفت‌وگو با خبرنگاران گفت: تلاش برای احیای واحدهای راکد از برنامه‌های مهمی است که در سال رونق تولید با قوت دنبال می‌شود.

رضا رحمانی، بندر امیرآباد را از بنادر مهم در شمال کشور دانست و اظهار کرد: این بندر با زیرساخت‌های مناسب، چشم انداز و افق روشنی را پیش رو دارد.

وی افزود: با راه‌اندازی این دو واحد تولیدی، ۱۷۰ نفر نیروی کار در دو مجموعه فولادسازان امیرآباد و دماوند به چرخه تولید برگشته و اشتغال دوباره ایجاد شده است.

وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: تحقق  تولید و اشتغال در سال رونق تولید، براساس فرمایش رهبری با قوت در دستور کار است و امیدواریم  تا با احیای واحدهای راکد، ضمن حفظ اشتغال موجود، واحدهای راکد و نیمه تعطیل که امکان فروش محصولات در این واحدها وجود دارد؛ وارد کار شوند.

وزیر صمت در سفر روز جمعه خود به شرق مازندران از واحدهای تولید صادکو در شهرک صنعتی نکا، فولادسازان امیرآباد، دماوند امیرآباد و آرین شیمی امیرآباد بازدید کرد.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

13 − 1 =