کد خبر : 188854
تاریخ انتشار : دوشنبه ۶ آبان ۱۳۹۸ - ۱۵:۵۰
-

شناسایی ۱۵ اقامتگاه غیر مجاز در “اخلمد” چناران

شناسایی ۱۵ اقامتگاه غیر مجاز در “اخلمد” چناران

به گزارش قائم آنلاین، محمد طاهریان‌مقدم در گفت‌وگو ، ساماندهی اقامتگاه‌های غیر مجاز در اخلمد را از مهم‌ترین اهداف ذکر کرد و افزود: به رغم اینکه برخی اقامتگاه‌ها ساماندهی شده‌اند اما هنوز تعدادی از آن‌ها به صورت غیر مجاز فعال هستند. وی اظهار کرد: تلاش می‎شود به سمت احداث اقامتگاه بوم‌گردی، مهمان‌پذیر و خانه مسافر

به گزارش قائم آنلاین، محمد طاهریان‌مقدم در گفت‌وگو ، ساماندهی اقامتگاه‌های غیر مجاز در اخلمد را از مهم‌ترین اهداف ذکر کرد و افزود: به رغم اینکه برخی اقامتگاه‌ها ساماندهی شده‌اند اما هنوز تعدادی از آن‌ها به صورت غیر مجاز فعال هستند.

وی اظهار کرد: تلاش می‎شود به سمت احداث اقامتگاه بوم‌گردی، مهمان‌پذیر و خانه مسافر مجاز پیش برویم، با بررسی‎های صورت گرفته در روستای اخلمد ۱۵ اقامتگاه غیر مجاز که به عنوان مهمان‌پذیر و یا خانه مسافر اطلاع‌رسانی کرده بودند و فعالیت داشتند، شناسایی شده و تاکنون با کمک بخشداری، فرمانداری، دستگاه قضا و نیروی انتظامی ۱۰ اقامتگاه پلمب شده‌اند.

رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری چناران ادامه داد: مقرر شد این تعداد اقامتگاهی که پلمب شده‎اند به صورت قانونی از میراث فرهنگی شهرستان چناران نسبت به اخذ مجوزهای لازم اقدام نمایند.

وی در خصوص برخی از اقامتگاه‌ها که در بستر و حریم رودخانه واقع شده‌اند، بیان کرد: ساخت و ساز این اقامتگاه‌ها از قبل بوده و تا زمانی که حریم و بستر رودخانه برای ما مشخص نشود، نمی‎توانیم مجوز فعالیت اقامتگاه بوم‌گردی را به این افراد بدهیم.

طاهریان‌مقدم افزود: پرونده ۵ اقامتگاه غیر مجاز دیگر در جریان است که برای گرفتن مجوز برای دو مورد اقامتگاه و سه خانه مسافر و یا اقامتگاه بوم‌گردی اقدام کردند.

وی آموزش مدیران اقامتگاه‌های بوم‌گردی و نحوه رفتار با گردشگران را ضروری دانست و گفت: تلاش می‎شود با کمک اقامتگاه‌های بوم‌گردی ضمن احداث موزه روستایی، صنایع دستی منسوخ شده را احیا کنیم.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

4 − 3 =