کد خبر : 174003
تاریخ انتشار : یکشنبه ۱۳ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۳:۴۰
-

سرمایه گذاری ۵۶ هزار میلیارد ریالی در بخش صنعت آذربایجان غربی

سرمایه گذاری ۵۶ هزار میلیارد ریالی در بخش صنعت آذربایجان غربی

به گزارش قائم آنلاین، محمد دهقان در جمع خبرنگاران افزود: حوزه صنعت، معدن و تجارت یکی از حوزه های اشتغال آفرین در کشور است که در آذربایجان غربی تعداد ۳۱۶ هزار و ۳۰۰ نفر در واحد های مختلف صنعتی،معدنی، صنفی و تجارت مشغول بکار هستند. وی در ادامه بیان کرد: سهم ارزش افزوده صنعت استان

به گزارش قائم آنلاین، محمد دهقان در جمع خبرنگاران افزود: حوزه صنعت، معدن و تجارت یکی از حوزه های اشتغال آفرین در کشور است که در آذربایجان غربی تعداد ۳۱۶ هزار و ۳۰۰ نفر در واحد های مختلف صنعتی،معدنی، صنفی و تجارت مشغول بکار هستند.

وی در ادامه بیان کرد: سهم ارزش افزوده صنعت استان ۲۱ هزار و ۸۲۶ میلیارد ریال ،ارزش افزوده معادن استان یک هزار و ۳۹۶ میلیارد ریال و ارزش افزوده حوزه تجارت استان ۳۳ هزار و ۵۱۲ میلیارد ریال است.

دهقان همچنین عنوان کرد: در آذربایجان غربی تعداد ۲ هزار و ۳۲۵ واحد صنعتی با سرمایه گذاری بالغ بر ۵۶ هزار و ۵۳۲ میلیارد ریال و با ایجاد اشتغال برای ۵۹ هزار و ۵۰۰ نفر در حال فعالیت هستند.

سرپرست سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان غربی ادامه داد: در حوزه معادن استان نیز تاکنون ۲۰۸ فقره پروانه اکتشافی، تعداد ۳۳ فقره گواهی کشف و تعداد ۴۶۲ فقره پروانه بهره برداری با ایجاد اشتغال برای ۵ هزار و ۸۸ نفر صادر شده است.

وی به میزان ظرفیت استخراج و ذخیره قطعی مواد معدنی موجود در استان اشاره کرد وگفت: ظرفیت استخراج از معادن بهره برداری استان ۱۵ میلیون و ۸۶۴ هزار تن و ذخیره قطعی یک هزار و ۱۴۳ میلیون تن است.

دهقان در خصوص وصول حقوق دولتی معادن نیز اذعان داشت: در چهار ماه نخست امسال مبلغ ۲۷۸ میلیارد ریال از بابت حقوق دولتی معادن استان وصول و به خزانه واریز شده است.

سرپرست سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان غربی همچنین در خصوص طرح های صنعتی در دست اقدام اضافه کرد: تعداد یک هزار و ۴۲۸ طرح صنعتی با حجم سرمایه گذاری بالغ بر ۱۱۲ هزار و ۳۶۵ میلیارد ریال در حال اجرا است که با به بهره برداری رسیدن این طرح‌های صنعتی برای ۳۹ هزار نفر به صورت مستقیم شغل ایجاد خواهد شد.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

3 × چهار =