کد خبر : 16192
تاریخ انتشار : جمعه ۱۰ مهر ۱۳۹۴ - ۱۹:۱۲
-

عید غدیر چهره تلویزیون را موقتا تغییر داد

عید غدیر چهره تلویزیون را موقتا تغییر داد

فرا رسیدن عید «غدیر خم» باعث شد تا چهره‌ی شبکه‌های تلویزیونی که طی یک هفته‌ی گذشته تحت تاثیر اخبار تلخ فاجعه منا رنگ و بویی از غم و تاثر به خود گرفته بودند، حداقل به طور موقت تغییر کند.

به گزارش قائم آنلاین،عید غدیر خم چهره‌ی تلویزیون کشورمان که یک هفته به واسطه‌ی درگذشت صدها تن از هموطنان ایرانی سیاه‌پوش شده بود را تغییر داد و شبکه‌های سیما با تغییر فضای آنتن خود، پخش ویژه‌برنامه‌هایی متناسب با این مناسبت را در دستور کار قرار دادند.

فاجعه تلخ «منا» و سه روز عزای عمومی، پخش اغلب برنامه‌های طنز تلویزیون از جمله «خندوانه» را متوقف کرد. شبکه‌های تلویزیونی و خصوصا شبکه خبر که تحت تاثیر این فاجعه تلخ انسانی با پایان سه روز عزای عمومی همچنان درصد قابل توجهی از آنتن خود را به انتشار اخبار و تصاویر مربوط به این اتفاق اختصاص داده بودند، با نزدیک شدن به عید غدیر کمی از سنگینی حجم این اخبار، برنامه‌ها و گزارش‌های تاثربرانگیز کاستند.

اخبار و برنامه‌های تلویزیونی مرتبط با فاجعه منا، پس از اعلام آمار نهایی قربانیان ایرانی فاجعه منا که تعددشان به ۴۶۴ تن رسید، از صبح پنجشنبه بار دیگر به اوج خود رسید و انتظار می‌رود که با آغاز بازگشت پیکر این عزیزان به کشورمان، بار دیگر بر حجم این برنامه‌ها افزوده شود.

اما از غروب پنجشنبه و با نزدیک شدن به عید غدیر، تلویزیون کشورمان با وجود غم بزرگ از دست دادن صدها تن از هم وطنانمان تلاش کرد کمتر رنگ و بوی غم را به مخاطبانش انتقال دهد.

بر این اساس پخش مسابقه خندانده برتر برنامه «خندوانه» با حضور الیکا عبدالرزاقی و جواد رضویان باعث شد تا برای مدت کمی هم که شده غم این فاجعه نه فراموش بلکه فقط کمی باعث بازگرداندن آرامش به محیط خانواده‌ها شود.

شبکه خبر که روز گذشته با توجه به اعلام نهایی آمار بالای قربانیان «فاجعه منا»، درگذشت خبرنگارش در این حادثه و همچنین ثبت لحظات گریه گوینده هنگام اعلام این خبرها، یکی از تلخ‌ترین روزهای خود را پشت سر گذاشت، با فرا رسیدن عید، از صبح جمعه نوار مشکی کنار صفحه را برداشت و از میزان خبرهای مرتبط با «فاجعه منا» کم کرد؛ تا جایی که برای لحظاتی خبرهای زیرنویس شده این شبکه تنها به «فاجه منا» اختصاص نداشت و وقایع دیگر را نیز پوشش داد.

با این حال شبکه خبر همچنان تلاش کرد با پخش کلیپ‌هایی از وقایع حج از گذشته تا امروز، گزارش‌هایی از بازگشت حجاج ایرانی به کشور و … یاد این فاجعه تلخ را زنده نگه دارد.

بر اساس این گزارش، امروز، دهم مهر ماه شبکه یک با پخش برنامه‌هایی چون «یک لبخند»، شبکه دو با پخش مجموعه «کلاه قرمزی»، «ویژه برنامه عید غدیر» و «محله گل و بلبل» و همچنین شبکه سه با برنامه‌هایی چون «گلخانه» و «جشن عید غدیر» سعی در تغییر حال و هوای تلویزیون دارند.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

18 − 4 =