کد خبر : 16312
تاریخ انتشار : جمعه ۱۰ مهر ۱۳۹۴ - ۲۰:۴۸
-

شاهد برخی مخفی‌کاری‌ها در حوزه‌های مربوط به بودجه هستیم

شاهد برخی مخفی‌کاری‌ها در حوزه‌های مربوط به بودجه هستیم

ایلنا: رئیس کمیسیون سلامت، خدمات شهری و محیط زیست شورای اسلامی شهر تهران با اشاره به روند نادرست شورای شهر در مسائل مربوط به بودجه مدیریت شهری اظهار کرد: در حوزه بودجه و حتی در دیگر مسائل نه تنها در برخی موارد شاهد شفافیت نیستیم، بلکه مخفی‌کاری‌ها و پوشش‌گذاری‌هایی نیز در این زمینه مشاهده می‌شود.

به گزارش قائم آنلاین،رحمت‌الله حافظی در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا؛ در ارتباط با عملکرد کمیسیون بودجه شورای اسلامی شهر تهران گفت: موضوع تنها کمیسیون بودجه نیست، روالی که شورا از گذشته در پیش گرفته و در این دو سال شاهدش هستیم، در راستای رسالت و وظیفه شورا نیست، زیرا شورا باید بسیار جدی با مصوباتی که در ارتباط با بودجه است، اعمال مدیریت کند و شهرداری را رصد کند که متاسفانه این اتفاق نمی‌افتد.

وی ادامه داد: ما همواره بودجه‌ای را مصوب می‌کنیم، اما در انتهای سال شهرداری در قالب یک دو فوریتی اصلاحیه‌ای می‌دهد و گاهی شاهدیم که به این شکل حتی تا ۳۰ درصد بودجه را نیز جابجا می‌کند. این مسئله نشان می‌دهد کتابچه بودجه که مصوبه شورای شهر است، برای شهرداری جایگاه و ارزشی ندارد.

حافظی با اشاره به اینکه برخی آقایان کتابچه بودجه را در کشوی میزشان می‌گذارند و هر آنچه را که می‌خواهند؛ انجام می‌دهند، توضیح داد: همین آقایان وقتی در انتهای سال عملکردشان را با کتابچه مصوب مغایرت‌گیری می‌کنند و مغایرت‌ها را در قالب یک لایحه دو فوریتی به شورا تحویل می‌دهند و متاسفانه شورا نیز آن را تصویب می‌کند.

رئیس کمیسیون سلامت شورای شهر تهران ادامه داد: این مسئله نشان‌دهنده یک روند غلط است که نه تنها در کمیسیون بودجه و بلکه در کل شورای شهر وجود دارد و نشان می‌دهد، روند و فرآیندی که اکنون در حال اجراست، خارج از استاندارد و خارج از رسالت شورا است و تا زمانی که اعضای شورا قصد اصلاح نداشته باشند، هیچ اتفاقی رخ نمی‌دهد و به نظر می‌آید که در حال حاضر چنین نگرش و قصدی در اکثریت اعضا وجود ندارد.

وی در پاسخ به این سوال که گفته می‌شود؛ برخی گزارشات کمیسیون بودجه بسیار دیر به کمیسیون‌ها می‌رسد و کمیسیون‌ها زمان کافی برای بررسی گزارشات بودجه را ندارند، گفت: این مشکل باید از طرف رئیس شورا حل شود، زیرا کمیسیون بودجه گزارشاتش را برای رئیس شورا می‌فرستد و هیات رئیسه و رئیس هستند که باید این گزارشات را به کمیسیون‌ها ارجاع دهند وبعد در دستور کار شورا قرار دهند. در حالی که بارها شاهد بودیم، بدون آنکه گزارشات به کمیسیون‌ها ارجاع شود، در دستور کار صحن قرار می‌گیرد که رویه‌ای نادرست است و باید اصلاح شود.

حافظی در خصوص میزان شفافیت گزارش‌های بودجه اظهار کرد: آقایان مدعی بودند که اتاق شیشه‌ای دایر کنند، در حالی که اکنون اینگونه نیست و هیچ شفافیت‌سازی صورت نگرفته است. شاهدیم که نه تنها در بودجه بلکه در سایر رفتارها و عملکردها نیز به راحتی تصمیماتی خارج از چارچوب بودجه و مغایر با مصوبات شورا به سیستم اعمال می‌شود.

نماینده مردم در شورای اسلامی شهر تهران تصریح کرد: اینکه برخی ممکن است؛ مدعی باشند که شفاف‌سازی صورت گرفته اما مورد تایید من نیست و من نه تنها شفافیتی را نمی‌بینم، بلکه گاهی شاهد مخفی‌کاری‌ها و پوشش‌گذاری‌های متعدد برای بعضی از اقدامات هستم.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

15 − 13 =