کد خبر : 16260
تاریخ انتشار : جمعه ۱۰ مهر ۱۳۹۴ - ۲۰:۰۵
-

رستاخیز فیلم افتتاحیه جشنواره بغداد شد

رستاخیز فیلم افتتاحیه جشنواره بغداد شد

فیلم سینمایی رستاخیز ساخته احمدرضا درویش با دعوت رسمی معاون وزیر فرهنگ عراق به عنوان فیلم افتتاحیه جشنواره بغداد انتخاب شد.

به گزارش قائم آنلاین، فیلم سینمایی رستاخیز برای نخستین بار در جهان عرب و در هفتمین فستیوال بین المللی فیلم بغداد در روزهای یکم تا پنجم اکتبر ( ۹ تا ۱۳ مهر ) در شهر بغداد در عراق به نمایش در خواهد آمد.
بنابر اعلام سایت فیلم رستاخیز، آخرین هماهنگی ها در ایام برپایی بخش بین الملل سی و سومین جشنواره فیلم فجر در اردیبهشت ماه امسال، بین تقی علیقلی زاده تهیه کننده رستاخیز و دبیر جشنواره فیلم بغداد انجام گرفت که طبق آن قرار شد این فیلم با نام عربی القربان و نام انگلیسی «Hussein Who Said No» مهرماه امسال در این جشنواره به نمایش درآید.
احمدرضا درویش کارگردان فیلم رستاخیز به همراه تقی علیقلی زاده تهیه کننده این فیلم به دعوت رسمی معاون وزیر فرهنگ عراق دیشب راهی بغداد شدند. نکته قابل توجه اینکه معاون وزیر فرهنگ عراق برای این حضور همکاری داشته است.
این فیلم تاریخی مذهبی دارای نسخه هایی با دوبله به زبان های مختلف از جمله دوبله عربی و فرانسه همراه با زیرنویس انگلیسی است. افتتاحیه فستیوال فیلم بغداد، اولین اکران رسمی فیلم رستاخیز در کشور عراق و در جهان عرب خواهد بود.
جشنواره بین المللی فیلم بغداد دو سال است که خواستار حضور فیلم رستاخیز آخرین ساخته درویش در این جشنواره است و عوامل این فیلم در نظر داشتند آن را همزمان با اکران در ایران به این جشنواره بفرستند و به همین دلیل مقرر شده بود که این فیلم امسال و همزمان با اکران در ایران در هفتمین دوره از جشنواره فیلم بغداد ( BiFF ) نیز به نمایش درآید.
در فیلم سینمایی رستاخیز هفت بازیگر جهان عرب ازجمله جمال سلیمان و رضوان عقیلی از سوریه، داوود حسین از کویت، جواد الشکرچی از عراق و فادی ابراهیم از لبنان حضور دارند.
استفان واربک آهنگساز اُسکار گرفته موسیقی رستاخیز را به همراه ارکستر سمفونیک بلژیک ساخته است و جرمی پرایز، دن جانسون، ریچارد کانوی از صداگذاران فیلم هستند.
تدوین این فیلم را طریق انوار انجام داده، وی نامزد اسکار ۲۰۱۰ برای فیلم سخنرانی پادشاه بوده است.
رستاخیز با دریافت مجوز اکران از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی یک روز در سینماهای تهران روی پرده رفت ولی به دستور همین وزارتخانه در پایان نخستین روز اکرانش در تاریخ ۲۴ تیرماه از پرده پایین آمد.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

پنج × پنج =