کد خبر : 16242
تاریخ انتشار : جمعه ۱۰ مهر ۱۳۹۴ - ۱۹:۵۶
-

تدوین برنامه های ملی برای چهاربیماری سکته های قلبی،مغزی،سرطان و حوادث ترافیکی

تدوین برنامه های ملی برای چهاربیماری سکته های قلبی،مغزی،سرطان و حوادث ترافیکی

معاون درمان وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی از تدوین برنامه های ملی برای چهار بیماری سکته های قلبی، مغزی، سرطان و حوادث ترافیکی خبر داد.

به گزارش قائم آنلاین،از وزارت بهداشت، دکتر محمد آقاجانی در نشست کمیته پیشگیری و کنترل بیماری های غیر واگیر و عوامل خطر، گفت: برنامه ملی آمایش سرزمین سرطان در سه سطح طی یک دوره یکساله در حوزه معاونت درمان طراحی و نهایی شده است، به گونه ای که در حال حاضر می دانیم در هر نقطه ای از کشور برای پیشگیری، تشخیص و درمان سرطان چه امکاناتی در دسترس است و یا چه کاستی هایی داریم.
وی با بیان اینکه تشخیص ودرمان به موقع بیماری ها را سطحی از پیشگیری ابتلا به بیماری های دیگر بیان کرد و گفت: درمان چاقی باعث پیشگیری از ابتلا به بیماری دیابت می شود و به نوعی درمان به موقع دیابت سطحی از پیشگیری محسوب می شود.
معاون درمان وزیر بهداشت با تاکید برنقش خدمات درمانی وتشخیصی وگروه های پزشکی دردرمان بیماری ها، افزود: تنها با آموزش های عمومی نمی توانیم ادعا کنیم که برنامه جامعی برای این بیماری ها داریم.

** ۷۵ درصد علت مرگ و میر ناشی از حوادث ترافیکی و سرطان
آقاجانی با بیان اینکه ۷۵درصد علت مرگ و میرناشی از حوادث ترافیکی و سرطان است، خاطرنشان کرد:بیشترین علت مرگ ومیر در ایران ناشی از حوادث ترافیکی است.
وی در ادامه، با اشاره به تدوین برنامه های ملی برای چهار بیماری سکته های قلبی، مغزی، سرطان و حوادث ترافیکی در حوزه درمان، گفت: در کنار این برنامه ها، برای بیماری دیابت و بیماری های تنفسی برنامه هایی در دستور کار است.
معاون درمان وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، اصلاح زیر ساخت درمان سرطان را یکی از اقدامات اساسی در برنامه ریزی حوزه سرطان بیان کرد و گفت: یکی از برنامه های دیگر در حوزه سرطان استاندارد سازی خدمات تشخیصی و درمانی این بیماری است.
به گفته وی، توسعه خدمات اورژانس پیش بیمارستانی و بیمارستانی از برنامه های اجرا شده در بحث حوادث ترافیکی است.
آقاجانی در خصوص بیماری های عروق مغزی گفت:برنامه ملی درمان سکته های مغزی به صورت medicalوnon medical طراحی شده است تا بتوانیم همانند سایر کشور ها از ناتوانی و معلولیت سکته های مغزی جلوگیری کنیم و بتوانیم بیش از ۳۰ درصد سکته های مغزی را نجات دهیم.
وی به برنامه ملی طراحی شده برای سکته های قلبی اشاره کرد و گفت: از اول مهر ماه سال جاری سیستم ثبت سکته های قلبی در کشور آغاز بکار کرده است و از اول آبان ماه نیز بخش بزرگی از این برنامه در مراکز شبانه روزی درمان سکته های قلبی با عنوان مراکز ۲۴۷ آغاز خواهد شد.
معاون درمان وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در ادامه، بر هماهنگی میان سایر حوزه های وزارت بهداشت در سند پیشگیری از بیماری های غیر واگیر تاکید کرد و گفت: لازم است هم راستایی با مجموعه سند به منظور اصلاحات در این سند حفظ شود.
وی افزود: ثبت بروز بیماری ها، اقدامی بین بخشی است و حوزه های پژوهشی، آموزشی و بهداشتی نیز دخیل هستند.
آقاجانی گفت: حوزه درمان آمادگی کامل را دارد که در قالب برنامه های طراحی شده در این کمیته حضور پررنگ داشته باشد.

برچسب ها :

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

8 − 7 =