کد خبر : 16256
تاریخ انتشار : جمعه ۱۰ مهر ۱۳۹۴ - ۲۰:۰۳
-

تبدیل جوانان به نسل ثروت آفرین تحقق سند چشم انداز را در پی دارد

تبدیل جوانان به نسل ثروت آفرین تحقق سند چشم انداز را در پی دارد

مشاور وزیر علوم در امور اقتصاد مقاومتی با اشاره به بیانات رهبر معظم انقلاب درباره اقتصاد مقاومتی گفت: اگر نسل جوان را تجهیز و به نسل ثروت آفرین تبدیل کنیم به طور حتم می توان به اهداف سند چشم انداز توسعه دست یافت.

به گزارش قائم آنلاین،محمدجعفر صدیق روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار حوزه دانشگاه ایرنا اظهار کرد: وزارت علوم ، تحقیقات و فناوری، در امر اقتصاد مقاومتی با توجه به اوامر رهبر انقلاب اقدامات ارزشمندی انجام داده است.
وی گفت: با روش های معمول به رشد ناخالص ملی سرانه ۸ درصدی دست نخواهیم یافت، هرچند کشور از لحاظ نیروی انسانی دارای ظرفیت های ارزشمندی است.
صدیق افزود: وزارت علوم، برنامه ای جامع و کامل در راستای اقتصاد مقاومتی و سند چشم انداز توسعه تهیه کرده است.
مشاور وزیر علوم در امور اقتصاد مقاومتی ادامه داد: کمک به تحقق سامانه خلاقیت و نوآوری ملی، تبدیل دانشگاه ها به مراکز علمی کارآفرین، ایجاد دوره های بین المللی دانشگاه ها و افزایش راندمان در آموزش عالی از جمله برنامه های این وزارتخانه به شمار می رود.
وی یادآور شد: منظور از تبدیل کردن دانشگاه ها به مراکز علمی کارآفرین این است که دانشجویان فقط منتظر شغل نباشند و دانشگاه ها افراد خلاق و کارآفرین را شناسایی و آنان را حمایت کنند.
صدیق تصریح کرد: همچنین منظور از بین المللی سازی دانشگاه ها، جذب دانشجویان خارجی است، چرا که علاوه بر ارزآوری می تواند به جوانان ملل مختلف اهداف مقدس نظام را تبیین و آنان را به عنوان سفرای فرهنگی به کشورهایشان بفرست.
وی خاطرنشان کرد: آموزش عالی در جمهوری اسلامی ایران هم تراز با کشورهای پیشرفته است و می تواند خود را در سطح بین المللی مطرح کند.
مشاور وزیر علوم در امور اقتصاد مقاومتی اظهار کرد: در این راستا فقط نیازمند مناسب سازی زیرساخت ها برای جذب دانشجویان خارجی هستیم.
وی گفت: وزارت علوم، تحقیقات و فناوری برای تمامی موارد یاد شده برنامه های جامع و کاملی با موضوع راهکارهای مقاوم سازی در اقتصاد تهیه کرده که در شورای عالی اقتصاد نیز تصویب شده است.
صدیق افزود: وزارت علوم، تحقیقات و فناوری از ابتدای امسال با جدیت این برنامه ها را دنبال کرده و هم اکنون در یک جمع بلندی کامل، قالبی را برای هیات دولت ارائه کرده است.
وی ادامه داد: اگر برای سال ۹۵ منابع مالی طرح های ارائه شده توسط وزارت علوم، تحقیقات و فناوری تامین شود؛ می توانیم حرکت به سوی نهضت نرم افزاری و دانش اقتصاد بنیان را با جدیت ادامه دهیم.
صدیق تاکید کرد: آموزش عالی از جمله معدود بخش هایی است که بیش از ۱۵ هزار میلیارد تومان گردش مالی دارد و ظرفیت افزایش آن تا ۵۰ هزار میلیارد تومان با تاکید بر کیفی سازی آموزش عالی، برآورده کردن نیازهای جامعه و ایجاد درآمد برای دانشگاه ها وجود دارد.
وی یادآور شد: هم اکنون کشورهای منطقه همچون عربستان سعودی و ترکیه چشم انداز کسب رتبه نخست علمی را داشته و در این راستا نیز هزینه های هنگفتی را خرج می کنند.
مشاور وزیر علوم در امور اقتصاد مقاومتی خاطرنشان کرد: مسوولان در چنین شرایطی برای دستیابی به اهداف سند چشم انداز و کسب رتبه نخست علمی در منطقه باید برای تخصیص منابع مالی تصمیم های جدی بگیرند.
وی تاکید کرد: باید اقتصادی داشته باشیم که درون زا، مولد ثروت با تنوع در محصولات، صادرات بالا و عدم وابستگی انحصاری در واردات باشد؛ همچنین در حوزه وزارت علوم نیز باید وابستگی آموزش عالی به منابع بخش عمومی کاهش پیدا کند و ثروت آفرینی در عرصه ملی و بین المللی افزایش یابد و با تولید فناوری ملی و حرکت به سوی اقتصاد دانش بنیان بتوانیم به صنعت ملی دست پیدا کنیم.
وی اظهار کرد: اگر سیاست های ابلاغی مقام معظم رهبری برای تحقق اقتصاد مقاومتی اجرایی شود؛ اقتدار ایران برای پایه گذاری تمدن جهانی اسلام چند برابر می شود و این اقدام ایشان یک امر تاریخی محسوب می شود.

برچسب ها :

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

12 + نه =