کد خبر : 16216
تاریخ انتشار : جمعه ۱۰ مهر ۱۳۹۴ - ۱۹:۴۱
-

اولویت ایران، توسعه میدان های نفتی مشترک است

اولویت ایران، توسعه میدان های نفتی مشترک است

معاون وزیر و مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران در مصاحبه با خبرگزاری رویترز، ضمن دعوت از شرکت های خارجی برای حضور در پروژه های نفت و گاز ایران پس از لغو تحریم ها، گفت: توسعه میدان های نفتی مشترک اولویت ایران به شمار می آید.

به گزارش قائم آنلاین،به نقل از پایگاه اطلاع رسانی نفت و انرژی (شانا)، رکن الدین جوادی افزود:ایران از حضور وسرمایه گذاری همه شرکت های بین المللی نفت و گاز از جمله شرکت های آمریکایی که واجد شرایط همکاری با تهران باشند، استقبال می کند.
وی همچنین تاکید کرد:ما از رقابت میان شرکت های نفتی خارجی نیز استقبال می کنیم. ایران برای شرکت های غربی خواهان ورود به پروژه های نفت و گاز این کشور از جمله شرکت های آمریکایی که شروط لازم را داشته باشند، هیچ محدودیتی ندارد.
پس از توافق جامع هسته ای وین میان تهران و کشورهای ١+٥ در تاریخ ١٤ ژوئیه (٢٣ تیرماه)، هیات های تجاری متعددی برای امضای قراردادهای جدید اقتصادی روانه ایران شده اند.
جوادی تصریح کرد:بیش از هر چیزی ایران به سرمایه و فناوری خارجی برای توسعه میدان های نفتی و نیز خطوط انتقال نفت و گاز و پالایشگاه ها نیازمند است.
وی ادامه داد: سیاست ما این است که همه شرکت های خارجی می توانند سرمایه، فناوری و مهارت های مدیریت پیشرفته خود را برای توسعه صنعت نفت ایران به کشور ما بیاورند، بازار ایران قرار نیست تحت انحصار تعداد محدودی از شرکت ها باشد.
جوادی گفت: ایران هرگز شرکت های آمریکایی را از ورود به کشور منع نکرده است و این دولت آمریکا بوده که محدودیت های غیرمنصفانه ای برای شرکت های خود وضع کرده است.
تشدید تحریم ها از سوی آمریکا و اتحادیه اروپا صادرات نفت خام ایران را به نصف کاهش داده و به حدود یک میلیون بشکه در روز رسانده است.
جوادی ادامه داد: ایران قرار است ١٩ تا ٢١ اکتبر ماه ( ٢٧ تا ٢٩ مهرماه) نخستین کنگره راهبردی بین المللی نفت و گاز را در تهران برگزار کند.
وی گفت: یکی از اهداف ما در طول این کنفرانس معرفی ظرفیت های بخش خصوصی ایران و ایجاد ارتباط با شرکای خارجی است تا بتوانیم در پروژه های پیش روی نفت و گاز کشور با آنها همکاری داشته باشیم، پروژه های بزرگی در این کنفرانس معرفی می شوند.
ایران قرار است، اواخر آبان ماه در تهران با برگزاری کنفرانسی از مدل جدید قراردادهای نفتی ایران (IPC) رونمایی کند. پیش تر قرار بود، این کنفرانس ماه فوریه سال آینده در لندن برگزار شود.
جوادی گفت: اولویت ما توسعه میدان های نفتی مشترک با همسایگان است.
وی در این باره افزود: قانون سرمایه گذاری ایران، از حقوق سرمایه گذاران محافظت می کند. ایران قوانین خوبی دارد که با اجرای صحیح آنها، حقوق سرمایه گذاران خارجی محفوظ می ماند.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

سیزده + 13 =