کد خبر : 15869
تاریخ انتشار : پنج شنبه ۹ مهر ۱۳۹۴ - ۱۵:۲۸
-

پیکر قربانیان فاجعه منا تا دو روز آینده به کشور منتقل می شوند

پیکر قربانیان فاجعه منا تا دو روز آینده به کشور منتقل می شوند

مشاور وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: با توجه به توافق های صورت گرفته با مسئولان عربستان سعودی در چندین نشست مشترک و اولویت تیم اعزامی ایران به عربستان، انتقال پیکرهای حجاج قربانی فاجعه منا ظرف یک تا دو روز آینده انجام خواهد گرفت.

به گزارش قائم آنلاین،عباس زارع نژاد روز پنج شنبه در گفت وگو با ایرنا افزود: هم اکنون تیم های پزشکی ایران وعربستان روند شناسایی اجساد قربانیان فاجعه منا را به صورت مشترک انجام داده و به دنبال تشخص هویت جان باختگان هستند.
وی اظهار داشت: براساس توافقات صورت گرفته برخی حجاج ایرانی نیز که شناسایی آنان با مشکلات خاصی روبرو است به کشور انتقال داده می شود تا ادامه روند شناسایی از طریق آزمایشات مختلف پزشکی انجام پذیرد.
وی با تاکید بر اینکه هیچ یک از اجساد قربانیان این فاجعه در عربستان دفن نشده و نخواهد شد، گفت: با توجه به هماهنگی ها مسئولان عربستان اطمینان دادند در خصوص تضمین سلامت مابقی حجاج که هم اکنون در مدینه و مکه هستند را با تلاش و جدیت به دنبال خواهند داشت.
مشاور وزیر بهداشت خاطر نشان کرد: نظر به برگزاری نشست های صورت گرفته تیم اعزامی ایران به سرپرستی سید حسن هاشمی وزیر بهداشت درمان و آموزش پزشکی با مقامات عربستان تقریبا تمامی توافقات به انجام رسیده است.
امسال ۶۴ هزار نفر زائر ایرانی برای انجام مناسک حج به عربستان اعزام شدند که از این تعداد ۴۶۴ تن از حجاج ایرانی در فاجعه منا جان خود را از دست دادند.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

یک × 2 =