کد خبر : 16057
تاریخ انتشار : پنج شنبه ۹ مهر ۱۳۹۴ - ۱۶:۴۶
-

هجوم مگس‌های سفید به شهر دردسرساز می‌شود

هجوم مگس‌های سفید به شهر دردسرساز می‌شود

این حشرات بسیار کوچک با ورود به راه تنفسی از طریق بینی و دهان برای انسان‌ها مشکلاتی را ایجاد می‌کنند.

به گزارش قائم آنلاین،دکتر مینو محرز متخصص بیماری‌های عفونی در گفتگو با خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان در خصوص مگس‌های سفید گفت: مگس‌های سفید جزو آفات گیاهان زینتی، گلخانه‌ای، درختان و گیاهان شهری محسوب می‌شوند که توانایی تولید مثل فوق‌العاده‌ای دارند. مگس‌های سفید مثل شته‌ها مقدار زیادی عسلک تولید می‌کنند که موجب جذب گرد و خاک و رشد قارچ‌ها بر روی برگ‌ها می‌گردد و سبب آسیب جدی به محصولات کشاورزی و خسارت‌هایی به آنها می‌شوند.

عضو هیئت علمی دانشگاه تهران در خصوص آسیب مگس‌های سفید به انسان‌ها اظهار کرد: با توجه به کوچک بودن مگس سفید، قابلیت ورود به دستگاه تنفسی از طریق بینی و دهان را دارد، لذا این حشرات می‌توانند موجب بروز التهاب و عفونت در دستگاه تنفسی و بروز عفونت‌های فرصت‌طلب قارچی و باکتریایی و همچنین بروز حساسیت گردند.

وی افزود: این حشرات با ورود به مجاری تنفسی می‌توانند موجب تحریک مخاط و ظهور علائم آلرژیک از جمله عطسه و سرفه و همچنین آبریزش بینی در افراد، به ویژه افرادی که بیماری‌های زمینه‌ای تنفسی و آلرژیک مثل آسم و بیماری انسدادی تنفسی مزمن دارند، گردد.

محرز در پایان عنوان کرد: شاید حضور این حشرات مزاحم تا به حال مشکلات جدی را برای افراد ایجاد نکرده باشد، اما تداوم این موضوع می‌تواند آسیب‌های جدی را برای سلامت انسان‌ها در پی داشته باشد، لذا امیدواریم مسئولین اقدامات لازم جهت بهبود این شرایط را انجام دهند.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

نه + 4 =