کد خبر : 16017
تاریخ انتشار : پنج شنبه ۹ مهر ۱۳۹۴ - ۱۶:۳۰
-

معروف ترین ناداوری‌ها علیه ورزش ایران

از وقتی یادمان می آید در مسابقات و تورنمنت های ورزشی از این ترسیده ایم که داورهای خارجی سر تیم مان را ببرند و چندین بار هم این بلا به سرمان آمده است.

به گزارش قائم آنلاین،از وقتی یادمان می آید در مسابقات و تورنمنت های ورزشی از این ترسیده ایم که داورهای خارجی سر تیم مان را ببرند و چندین بار هم این بلا به سرمان آمده است. در ادامه به بخشی از حق خوری های معروف که طی سال های گذشته صورت گرفته می پردازیم که البته اگر به کل ورزش و موفقیت هایی که به دست آورده ایم، نگاه کنید درصد بسیار کمی را شامل می شوند اما سروصدای شان همیشه زیاد بوده است.

المپیک ۱۹۷۲ مونیخ

معروف ترین ناداوری ها علیه ورزش ایران

ابراهیم جوادی که بر دیمیتریوف روس ۱۰-۴ برنده شده بود، برابر بلغارستان بازنده اعلام شد و برنز گرفت؛ در حالی که سال قبل و بعد از المپیک مونیخ در مسابقات جهانی صاحب مدال طلا شده بود. او که کشتی گیران آمریکایی، مغول، ترک و روس را برده بود برابر نیکلوف بلغار با ی مساوی هم قهرمان می شد اما در عرض ۵۰ ثانیه دو اخطار به او دادند و ناکامش کردند.

مسابقات جهانی ۱۹۸۵

معروف ترین ناداوری ها علیه ورزش ایران

علیرضا سلیمانی در حالی که برابر ژوزف بالا، قهرمان اهل مجارستان در وزن ۱۳۰ کیلوگرم ۴- صفر پیش بود با رأی عجیب داوران سه اخطاره شد و از رسیدن به مسابقه رده بندی باز ماند. او در اعتراض به این تصمیم در دیدار مقام پنجم و ششم برابر آندریاس شرودر آلمانی دست داور را بالا برد و از تشک خارج شد.

جهانی ۱۹۹۱ وارنا

مجیدرضا سیم خواه کشتی گیر وزن ۴۸ کیلوگرم فرنگی ایران در مسابقات جهانی ۱۹۹۱ وارنا، در حالی که تا ۱۰ ثانیه به پایان مسابقات از گوان داک اپنگ کره ای پیش بود با رأی داوران سه اخطاره شد. سیم خواه در حالی سه اخطاره شد که از حریفش بسیار بهتر بود.

جهانی ۱۹۹۴ استانبول

کشتی بین امیررضا خادم ۲۴ ساله، قهرمان ۱۹۹۱ وارنا و صباح الدین اوزتورک اهل ترکیه ۵-۵ به نفع اوزتورک اعلام شد. این در حالی بود که امیر خادم حداقل می توانست با پنج امتیاز اختلاف برنده باشد.

المپیک ۱۹۹۶ آتلانتا

معروف ترین ناداوری ها علیه ورزش ایران

عباس جدیدی در ۱۰۰ کیلوگرم در حالی که برتری قابل ملاحظه ای برابر کورت انگل آمریکایی داشت، بازنده اعلام شد. مسابقه یک – یک تمام شده بود. اعلام رأی ناعادلانه آنقدر عجیب بود که جدیدی کنار میز داوران زانو زده و با اشک و زاری از میلان ارسگان خواست تا حقش را به او برگردانند. وقتی داور مغول دست آنگل را بالا برد، کشتی گیر آمریکایی خودش این قهرمانی را باور نداشت.

آسیایی دوحه ۲۰۰۶

معروف ترین ناداوری ها علیه ورزش ایران

مهدی بی باک، تکواندوکار ایرانی خیلی واضح از رقیب قطری اش در فینال بهتر بود و همه انتظار مدال طلای او را داشتند اما هر چه بی باک ضربه می زد هیچ امتیازی به او داده نمی شد و در آخر، حریف قطری برنده اعلام شد. تصویر یکی از مسئولان قطری در کنار رییس فدراسیون کره ای تکواندو هنوز در خاطر خیلی ها مانده است.

المپیک ۲۰۱۲ لندن

معروف ترین ناداوری ها علیه ورزش ایران

سعید عبدولی که قهرمان مسابقات جهانی ۲۰۱۱ استانبول شده بود در المپیک ۲۰۱۲ لندن، شانس اول رقابت های ۶۶ کیلوگرم کشتی فرنگی بود. او در مرحله اول آتاکان بوکسل ترک را برد اما در مسابقه دوم برابر استیو گتوی فرانسوی، با رأی عجیب داوران ۳- صفر بازنده اعلم شد. عبدولی بعدها گفت اگر محمد بنا نبود، می رفتم و آیهاربرل، داور بلاروسی را می زدم.

المپیک ۲۰۱۲ لندن

معروف ترین ناداوری ها علیه ورزش ایران

علی مظاهری، بوکسور کشورمان در عین ناباوری با رأی داور بازنده اعلام شد. پس از این مسابقه فرانک شارماخ، داور آلمانی جدال مظاهری با خوزه لاردوت از سوی اتحادیه بوکسورهای آماتور جهان با پنج روز محرومیت روبرو شد. آقاجان آبیف، داور فنی آذربایجان نیز به دلیل اشتباهات فاحش خود از دهکده المپیک اخراج شد.

آسیایی ۲۰۱۴ اینچئون

معروف ترین ناداوری ها علیه ورزش ایران

یک بار دیگر، این ناداوری بر سر سعید عبدولی نازل شد و ناعادلانه ترین رأی داوری در بازی های آسیایی ۲۰۱۴ اینچئون، اعلام برد جون جی هون در وزن ۷۱ کیلو بود. عبدولی چنان از این رأی ناراحت بود که با گریه گفت کشتی را کنار می گذارم.

برچسب ها :

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

دو + هجده =