کد خبر : 16093
تاریخ انتشار : پنج شنبه ۹ مهر ۱۳۹۴ - ۱۷:۰۸
-

علاقه مقام معظم رهبری به شب‌ خاطره

علاقه مقام معظم رهبری به شب‌ خاطره

رئیس حوزه هنری گفت:مقام معظم رهبری از کسانی هستند که علاقه‌مند و پیگیر شب خاطره هستند و تا امروز دو بار در حضور ایشان این مراسم برگزار شده است. مترصد فرصت هستیم تا سومین برنامه هم با حضور ایشان برگزار شود.

به گزارش قائم آنلاین، مراسم شب خاطره دفاع‌مقدس به عنوان بخشی از برنامه چهارمین جشنواره آثار و تولیدات مراکز استانی حوزه هنری شامگاه روز چهارشنبه، ۸ مهرماه، با حضور رئیس حوزه هنری، جمعی از فرماندهان و ایثارگران دوران دفاع‌مقدس،خانواده شهدا، تعدادی از برادران ارامنه و اهل تسنن، استاندار و شهردار اصفهان در نقش جهان برگزار شد.

در ابتدای این مراسم که اجرای آن را سیدجواد هاشمی بر عهده داشت، محسن مومنی شریف –رئیس حوزه هنری- با تبریک عید سعید غدیرخم و تسلیت فاجعه منا، اظهار کرد: وقتی راجع به دفاع مقدس و مجاهدان و رزمندگان آن دوره صحبت می‌شود یاد حدیثی از پیامبر اکرم (ص) می‌افتم که فرمودند هر وقت از صالحان یاد می‌شود باران رحمت الهی باریدن می‌گیرد. بی‌شک رزمندگان و مجاهدان راه خدا و شهیدان مصداق بارز بندگان صالح خدا هستند.

او افزود: امروز در عرصه مشکلات مان نیازمند مطالعه سیره و خاطرات آن‌ها هستیم. جوانان ما اگر در زمینه هویت مشکل دارند می‌توانند آن را در خاطرات شهدا جستجو کنند. اگر در سبک زندگی مشکل داریم، هشت سال زندگی خانواده‌های شهدا می‌تواند زندگی بهتری را برای ما ترسیم کند. اگر در حوزه مدیریت مشکل داریم، راه برون رفت از بحران مدیریت جهادی است که مصداق خوب آن را در جبهه‌ها شاهد بودیم.

مومنی شریف همچنین بیان کرد: مقام معظم رهبری فرموده‌اند که هشت سال دفاع مقدس این ظرفیت را دارد که کشور و تاریخ ما را تغذیه کند. دوستان ما در حوزه هنری در قالب فیلم، کتاب، هنرهای نمایشی و شب خاطره به این موضوع اهتمام ورزیده اند. ۲۳ سال است که هرماه در تهران مراسم شب خاطره برگزار می شود. تاکنون ۲۶۱ شب خاطره در تالار اندیشه برگزار شده و بسیاری از بزرگان و فرماندهان دوران دفاع‌مقدس در آن حضور داشته‌اند. شهید ابوترابی و شهید صیاد شیرازی هم از کسانی بودند که به این مراسم علاقه داشتند.مقام معظم رهبری هم از کسانی هستند که این مراسم را پیگیری می‌کنند و تا امروز دو بار در حضور ایشان برگزار شده و مترصد فرصت هستیم تا سومین برنامه هم با حضور ایشان برگزار شود.

۲۳ هزار شهید از اصفهان در دوران جنگ

در بخش دیگری از این مراسم سردار مرتضی قربانی –فرمانده لشکر ۲۵ کربلا در دوران دفاع مقدس- با بیان اینکه استان اصفهان ۲۳ هزار شهید در دوران دفاع مقدس تقدیم کرده است، اظهار کرد: در دوران جنگ حتی یک وجب از خاک ایران جدا نشد و این یعنی ما به همه اهداف‌مان رسیدیم. ما همراه مردم و بسیج با حمایت امام (ره) جزو اولین اکیپی بودیم که وارد خرمشهر شدیم.در جمع ۷۲ نفره ماه ۱۷ روحانی بودند و ما ۳۶۷ روز در خرمشهر و آبادان در محاصره با دشمن جنگیدیم.

او افزود: وقتی با ۷۲ نفر رفتیم نصف ما لباس و اسلحه نداشتیم. امام (ره) که فرمودند شکست حصر آبادان یک تکلیف الهی است، ما اطاعت کردیم و عملیات ثامن الائمه با رمز امام رضا (ع) شروع شد و عراقی‌ها ۳۰۰۰ اسیر و ۵۰۰۰ کشته دادند. ما به برکت ولایت فقیه سه لشکر ۱۴ امام حسین، ۸ نجف و ۲۵ کربلا را از محاصره بیرون آوردیم. امروز سنگرهای اصل در لبنان و یمن و عراق و غزه و فلسطین هستند. باید گوش به فرمان ولایت فقیه پاسدار ارزش‌ها باشیم. باید با تمام وجود در خدمت امام خامنه‌ای باشیم و از هیاهوی دشمن نترسیم.

هر سنی‌ای داعش نیست

ماموستا ملاقادر –روحانی کرد اهل تسنن- نیز دیگر سخنران این مراسم بود که با بیان گزارشی از وضعیت کرمانشاه، گفت: ۱۰ هزار شهید اهل سنت کرد برای انقلاب جان خود را فدا کردند. از نخستین روزهای انقلاب ما با فتنه‌های عدیده ای روبرو بودیم اما تا امروز ایستاده ایم. آخرین فتنه در منطقه داعش و آخرین مصیبت فاجعه منا و مکه است. چون ما همسایه عراق هستیم اخبار داعش و اعمال ضداخلاقی و ضدانسانی آن‌ها را هم می‌شنویم و هم می‌بینیم. داعش خوارج عصر هستند که با تفکر افراطی‌گری و تکفیری تشکیل شده است. عوامل آن‌ها جمعی از افسران بعثی صدام؛ زندانیان سیاسی زندان ابوغریب و دیگر زندان‌ها و جوانانی هستند که در اثر بیکاری و تحریک احساسات مذهبی وارد این گروه شده‌اند.

او ادامه داد: ۱۵ هزار نفر از اعضای داعش از اروپا آمده‌اند. هر دودی آتش نیست و هر سنی هم داعش نیست. این سخن را از ما بپذیرید. حادثه منا هم ربطی به شیعه و سنی ندارد. هجمه‌ای که به اسلام شده و اسلامی که داعش و ملک سلمان نشان می‌دهند، آبروی اسلام در خطر است. ما باید هوشیار باشیم.

این روحانی اهل سنت در پایان سخنانش به تاثیر حضور شهید چمران در پاوه و تاثیر او در مردم منطقه، اظهار کرد:شهید چمران در انظار مرد و زن و کوچک و یزرگ منطقه محترم است و سیما و سیرت او به عنوان یک مدافع اسلام و فقرا و مستضعفان شناخته می‌شود.بچه‌ها در سرودهایشان می‌خوانند پاوه شهر شهید چمران است.

در بخش دیگری از این شب خاطره، وارتان داویدیان که سال‌ها مسئول معراج شهدای ارامنه بود به بیان خاطراتی پرداخت و گفت:دولت سعودی باید در قبال حادثه منا مسئولیت خود را بپذیرد و به وظایف خود عمل کند.

چهارمین جشنواره آثار و تولیدات مراکز استانی حوزه هنری از هفتم تا نهم مهرماه در اصفهان برپاست.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

1 + 10 =