کد خبر : 15851
تاریخ انتشار : پنج شنبه ۹ مهر ۱۳۹۴ - ۱۵:۱۹
-

طراحی و ساخت دستگاه آنالیز کننده با قابلیت انجام واکنش الکتروشیمیایی

طراحی و ساخت دستگاه آنالیز کننده با قابلیت انجام واکنش الکتروشیمیایی

به همت محققان کشور دستگاه آنالیز کننده شیمیایی با قابلیت انجام انواع واکنش‌های الکتروشیمیایی ساخته شد.

به گزارش قائم آنلاین،حمید رونق مدیرعامل شرکت دانش‌بنیان به پروژه در گفتگو با خبرنگار حوزه فن‌آوری‌های نوین گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان اظهار کرد: طراحی و ساخت دستگاه‌های آنالیزکننده الکتروشیمیایی به عنوان یک دستگاه جامع قابلیت انجام واکنش‌های الکتروشیمیایی را میسر می‌کند. با تولید این دستگاه توانسته‌ایم به میزان قابل توجهی از خروج ارز صرفه‌جویی کنیم.

وی در ادامه تاکید کرد: در زمان تحریم‌ها قیمت دستگاه‌های مشابه خارجی بسیار بالا بود و دانشگاه‌ها برای تهیه آن با محدودیت‌های مالی بسیاری مواجه بودند. در صورتی که تولیدات خود را در جهت رفع نیاز دانشگاه‌ها قرار داده‌ایم.

این محقق خاطرنشان کرد: نمونه‌های مشابه خارجی این محصولات سابقه بسیار زیادی دارند که رقابت با این محصولات با توجه به شرایط کشور از دشواری‌های بسیاری برخوردار است.

رونق با اشاره به قابلیت‌های این دستگاه آنالیز کننده، تصریح کرد: دستگاه آنالیز کننده الکتروشیمیایی به عنوان یکی از کامل‌ترین محصولات تولیدی است که دارای کلیه تکنیک‌های الکتروشیمی از جمله تکنیک‌های ولتامتری، کولومتری، کرونوآمپرومتری، کرونوپتانسیو‌متری، کرونو کولومتری و تکنیک‌های عاری‌ساز است.

وی افزود: این تکنیک‌ها قابلیت‌های نرم‌افزاری ویژه و امکانات سخت‌افزاری پیشرفته از جمله اندازه‌گیری جریان‌های Low/High را با دقت بالا و سرعت رویشی دقیق دارد.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

3 × 2 =