کد خبر : 15861
تاریخ انتشار : پنج شنبه ۹ مهر ۱۳۹۴ - ۱۵:۲۳
-

اوحدی: کار تشخیص هویت پیکرها در ایران انجام می شود

اوحدی: کار تشخیص هویت پیکرها در ایران انجام می شود

رئیس سازمان حج و زیات گفت:پس از شناسایی پیکرهای قربانیان ایرانی،کار تشخیص هویت آنان درایران انجام می شود.

به گزارش قائم آنلاین،سعید اوحدی رئیس سازمان حج و زیات گفت: برای تسریع در انجام امور مقرر شد کار تشخیص هویت پیکر قربانیان ایرانی حادثه منا در ایران انجام می شود.

وی در ادامه افزود: بر اساس پیگیری های انجام شده و متعاقبا سفر هیئت ایرانی به ریاست وزیر بهداشت، روز گذشته دو جلسه با مقامات عربستانی انجام شد و عربستان متعهد شد سه پیشنهاد ایران را عملی کند.

اوحدی تاکید کرد: از این رو مقرر شد بدون اجازه ایران و بدون درخواست خانواده های قربانیان هیچ یک از پیکرهای ایرانیان در عربستان دفن نشود.

رئیس سازمان حج و زیارت عنوان کرد: همچنین قرار شد کارهایی قانونی برای انتقال پیکرهایی که تشخیص هویت شده اند انجام شود و این پیکرها در روز های آینده به ایران بازگردند.

وی در خصوص زائرانی که هنوز اطلاعاتی از آنان در دست نیست گفت: وزیر بهداشت ایران با طرح بحث تخصصی وزیر بهداشت عربستان را متقاعد کرد که فرآیند کنونی پیگیری ها طولانی است و قرار شد هر زائری که به عنوان ایرانی شناسایی شود، به ایران منتقل شود تا کار تشخیص هویت در ایران انجام گیرد.

اوحدی در پایان تصریح کرد: ما بر اساس آمارهای ثبت شده در سیستم خودمان و پیکرهایی که تحویل میگیریم عمل میکنیم.

رئیس سازمان حج و زیارت گفت: در حال حاضر پیکرهای قربانیان از مکه به جده منتقل شده اند و ما در تلاشیم هر چه سریعتر این پیکر ها به ایران منتقل شوند.

**توضیحات رئیس سازمان حج و زیارت درباره اختلاف آمار نهایی

سعید اوحدی رئیس سازمان حج و زیارت در گفت‌وگو با خبرنگار ما، با اشاره به آخرین وضعیت قربانیان ایرانی حادثه منا گفت: به درخواست خانواده‌های ۴ تن از قربانیان پیکر آنان در مکه مکرمه دفن خواهد شد، ضمن آن که انتقال پیکرهای سایر قربانیان هنوز مشخص نیست و ما در تلاشیم هر چه سریع‌تر طی روزهای آینده پیکرهای مطهر آنان را به کشور منتقل کنیم.

وی در خصوص اختلاف عددی که بین آمار نهایی قربانیان با مجموع آمار مفقودین و قربانیان وجود دارد، گفت: این آمار بر اساس آخرین اطلاعات به دست آمده داده شده است و این اختلاف عدد ناشی از این است که تعدادی از مفقودین به کاروان‌های خود بازگشته‌اند، از این رو لیست جدید قربانیان در حال آماده‌سازی است و به زودی منتشر می‌شود.

رئیس سازمان حج و زیارت با بیان اینکه ۴ هزار و ۸۰۰ نفر از حجاج در این حادثه جان خود را از دست دادند بیان کرد: ۵۳ نفر از عوامل ما در سه شیفت در جستجوی مفقودین از میان همه جانباختگان بودند.

بر اساس گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، پیکر ۱۳۰ تن از قربانیان ایرانی حادثه منا آماده انتقال به ایران است.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

11 − هفت =