کد خبر : 15856
تاریخ انتشار : پنج شنبه ۹ مهر ۱۳۹۴ - ۱۵:۲۲
-

ابرسربازها به واقعیت تبدیل می‌شوند؟ + عکس

وزارت دفاع آمریکا بر اساس گزارش‌های منتشر شده وارد مرحله آزمایش کاشت تراشه مغزی برای گروهی از نظامیان این کشور شده است. گفته می‌شود در این برنامه سری آمریکا قصد ساخت ابرسربازهایی دارد که تاکنون تنها در فیلم‌های علمی-تخیلی وجود داشتند.

به گزارش قائم آنلاین،«آژانس پروژه‌های تحقیقاتی پیشرفته دفاعی» موسوم به DARPA همیشه به عنوان شاخه علمی و محرمانه پنتاگون فعالیت کرده است. شبکه فیوژن حالا گزارش داده که این مرکز در حال آزمایش کاشت یا همان ایمپلنت تراشه روی مغز گروهی از نظامیان این کشور است. وزرات دفاع آمریکا اعلام کرده این افراد برای شرکت در این آزمایش داوطلب بوده‌اند. گفته می‌شود پنتاگون قصد دارد با گذاشتن تراشه در مغز نیروهای نظامی به هدف داشتن ابرسرباز و تقویت سریع ذهنی نیروهای نظامی خود بپردازد.

مقام‌های آمریکایی اما گفته‌اند که کاشت این تراشه‌ها به منظور درمان اختلا‌ل‌های روانی نیروهای نظامی که از جنگ‌های عراق و افغانستان بازگشته‌اند مورد استفاده قرار می‌گیرد. از ۲٫۵ میلیون نظامی آمریکایی که در عراق و افغانستان بوده‌اند، ۳۰۰ هزار نفر با آسیب‌های روحی روانی به کشورشان  بازگشته‌اند. آنی جاکوبسن،نویسنده آمریکایی هم به تازگی کتابی به نام «مغز پنتاگون» منتشر کرده و در آن تأکید کرده که روند آزمایش این گونه ایمپلنت‌های مغزی موسوم به «نرو پروتز» (Neuroprosthetics) آغاز شده است.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

13 − 7 =