کد خبر : 15738
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۸ مهر ۱۳۹۴ - ۱۹:۵۲
-

معرفی یک برنامه غذایی برای کودکان سنین مدرسه

معرفی یک برنامه غذایی برای کودکان سنین مدرسه

یک متخصص تغذیه و رژیم غذایی به معرفی یک برنامه غذایی برای کودکان در سنین مدرسه پرداخت و گفت: کودکان در این سنین باید علاوه بر مصرف سه وعده اصلی غذایی دو میان وعده را نیز مورد استفاده قرار دهند.

به گزارش قائم آنلاین، احمدرضا درستی درباره برنامه غذایی کودکان سنین مدرسه، گفت: توصیه می‌شود کودکان در این سنین ٣ واحد (هر واحد معادل یک لیوان) گروه شیر و لبنیات، ۲ یا ۳ واحد (هر واحد معادل یک تکه جوجه کبابی) واحد گوشت، تخم مرغ و حبوبات، ۳ یا ۵ ٣ واحد (هر واحد معادل یک فنجان) سبزی و میوه‌ها و ۶ تا ۱۱ واحد (هر واحد معادل یک کف دست نان) گروه نـان و غلات مصرف کنند.

این متخصص تغذیه و رژیم غذایی با تاکید بر مصرف صبحانه در دانش آموزان، گفت: والدین باید توجه داشته باشند مصرف صبحانه تاثیر بسیار زیادی بر قدرت حافظه و یادگیری کودکان دارد به همین دلیل دانش آموزان باید یک صبحانه کامل را مورد استفاده قرار دهند.
وی افزود: دانش آموزان باید در وعده صبحانه ۶۰ گرم نان و یا غلات آماده صبحانه، یک لیوان شیر، تکه کوچکی پنیر و یا گاها ۱۰ گرم کره و یک قاشق کوچک مربا یا عسل و یک فنجان چای در صورت تمایل در انتهای صبحانه مصرف کنند.
این دانشیار دانشگاه علوم پزشکی تهران با بیان اینکه کودکان باید هر ۲ تا ۳ ساعت یک میان وعده مصرف کنند، عنوان کرد: یک میان وعده سالم و مناسب شامل یک عدد میوه، ۲ قاشق توت خشک، ۸ عدد پسته یا بادام، یک بسته شیر کوچک و یک لقمه کوچک نان و پنیر و خیار و گوجه است.
درستی در ادامه یادآور شد: هم چنین توصیه می‌شود دانش آموزان در وعده ناهار ۵ تا ۹ قاشق غذاخوری برنج یا ماکارونی (بدون چربی فراوان)، ۲ تا ۳ تکه گوشت به اندازه تکه‌های جوجه کبابی (و یا ۳ قاشق خورشت و ۱ تکه گوشت خورشتی)، یک فنجان ماست و یک پیش دستی کوچک سالاد و سبزیجات مصرف کنند.
به گفته این متخصص تغذیه و رژیم غذایی؛ کودکان در سنین مدرسه باید عصرانه‌ای شبیه میان وعده پیش از ظهر داشته باشند.
وی اضافه کرد: همچنین توصیه می‌شود کودکان در سنین برای وعده شام غذاهایی مانند ناهار اما با حجم کم‌تر استفاده کنند و یا ۶۰ تا ۹۰ گرم نان با تکه‌ای پنیر و یک برش دلخواه هندوانه یا طالبی (و یا بجای پنیر و هندوانه یک کاسه سوپ‌خوری ماست و خیار که در آن کمی کشمش و یک گردوی خرد شده هم ریخته شده باشد)، استفاده کنند.
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

پانزده − پنج =