کد خبر : 15451
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۸ مهر ۱۳۹۴ - ۱۷:۳۷
-

دولت یازدهم فقط شعار می دهد

دولت یازدهم فقط شعار می دهد

سید شریف حسینی اظهار داشت: دولت یازدهم نیز همانند دولت های قبل تنها به دادن شعار اکتفا کرده و متاسفانه هیچ گونه اقدام عملی مناسب برای حل معضل ریزگردها که نفس هموطنان را هر روز تنگ تر می کند، انجام نداده است.

به گزارش قائم آنلاین،عضو مجمع نمایندگان استان خوزستان در مجلس گفت: هر سال جنوب کشور و به ویژه استان های خوزستان و سیستان و بلوچستان درگیر مشکل بزرگ ریزگردها می شوند اما تاکنون دولت اقدام موثری در این زمینه انجام نداده است.

به گزارش افکارخبر، سید شریف حسینی با بیان این مطلب اظهار کرد: دولت یازدهم نیز همانند دولت های قبل تنها به دادن شعار اکتفا کرده و متاسفانه هیچ گونه اقدام عملی مناسب برای حل معضل ریزگردها که نفس هموطنان را هر روز تنگ تر می کند، انجام نداده است.

وی افزود: برای منشاء افزایش ریزگردها همواره ۲ کانون داخلی و خارجی باید مورد توجه قرار گیرد که در این میان منشاء داخلی این مساله باید هرچه سریعتر مورد بررسی قرار گرفته و راهکارهای مناسب برای کنترل آن اتخاذ شود.
وی تصریح کرد: کانون های خارجی نیز نیازمند تدوین برنامه های بلندمدت هستند که در عمر ۳ ساله دولت یازدهم باید اقدامی در جهت کنترل آنها صورت می گرفت.

عضو هیات رییسه مجلس گفت: دولت عملکرد مناسبی در زمینه کنترل ریزگردها نداشته و متاسفانه بودجه و اعتباری برای حل این معضل تاکنون اختصاص نیافته وهزینه نشده است.

وی توضیح داد: در سال گذشته ۵۵۰ میلیارد اعتبار برای رفع مشکل ریزگردها در نظر گرفته شد که ریالی ازاین اعتبار به استان خوزستان اختصاص نیافتدر سال جاری نیز ۶۰ میلیارد برای این مهم مصوب شد که درکنار آن ۲۰ میلیارد هم برای مالچ پاشی در نظرگرفته شده بنا بر اظهارات مسوولان محیط زیست استان تاکنون هیچ اعتباری از این محل در استان هزینه نشده است.

حسینی تاکید کرد: دولت باید دست از دادن شعارهای تکراری بردارد و به دنبال راهکاری عملی و کارشناسی شده باشد. وی عنوان کرد: مبلغی که دولت برای مقابله با ریزگرد‌ها مصوب کرده بسیار ناچیز است و دردی را درمان نمی کند.

وی درباره سازمان های مسوول در زمینه مقابله با ریزگردها بیان کرد: وزارتخانه های نفت، نیرو، جهاد کشاورزی، وزارت کشور و سازمان محیط زیست متولی مبارزه با ریزگردها هستند و برای مقابله با این معضل طبیعی چندی پیش سند مبارزه با ریزگردها نیز نوشته شد اما تاکنون عملیات اجرایی آن آغاز نشده است و در این میان فقط وزارت نیرو تا حدودی آب به تالاب هورالعظیم وارد کرده که این میزان آب تاثیری بر کاهش ریزگردها نداشته است.

نماینده مردم اهواز و باوی درمجلس شورای اسلامی تاکید کرد: اگر عملکرد ضعیف دولت در این زمینه ادامه یابد به حتم شاهد درگیر شدن تمام استان ها با معضل ریزگردها خواهیم بود.
وی گفت: متاسفانه در بیشتر ماه های سال ساکنان استان های جنوبی با این معضل دست و پنجه نرم می کنند و هر روز نفس آنها تنگ تر می شود اما دولت تاکنون نتوانسته اقدام موثری در این زمینه انجام دهد.

حسینی در پایان خاطر نشان کرد: عملکرد سازمان های محیط زیست در زمینه مقابله و کنترل و هواشناسی در بخش پیش بینی ورود گرد و غبار و ریزگردها قابل دفاع نیست و در کل دولت نتوانسته مشکلات هموطنان جنوب کشور را حل کند و این مساله سبب گلایه های فراوانی شده است.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

1 × یک =