کد خبر : 15413
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۸ مهر ۱۳۹۴ - ۱۷:۱۹
-

امیدهای ایران برای المپیک به جنگ گربه سیاه می روند

امیدهای ایران برای المپیک به جنگ گربه سیاه می روند

با آغاز رقابت‌های قهرمانی زیر ۲۳ سال غرب آسیا تیم فوتبال امید کشورمان می‌تواند آماده‌سازی خوبی برای رقابت‌های انتخابی المپیک داشته باشد.

به گزارش قائم آنلاین،رقابت‌های فوتبال قهرمانی زیر ۲۳ سال غرب آسیا از امروز (چهارشنبه) با برگزاری دیدارهای گروه A مسابقات آغاز می‌شود، گروهی که قطرِ میزبان با تیم‌های فلسطین، اردن و یمن همگروه است. پس از برگزاری دیدارهای امروز باید منتظر رونمایی از تیم امید کشورمان باشیم، تیمی که در گروه B مسابقات با بحرین و عربستان همگروه است. این دو تیم همیشه در تاریخ فوتبال ایران گربه سیاه‌هایی محسوب می‌شدند که در شرایط حساس به ضرر فوتبال ما عمل کرده‌اند، از مقدماتی جام جهانی ۹۴ آمریکا گرفته تا بازی‌های مقدماتی جام جهانی ۲۰۰۲ که بحرین و عربستان با دسیسه‌های خود مانع از پیروزی فوتبال ایران شدند.

مسلماً این اتفاقات در تیم امید هم نمود پیدا می‌کند. تقابل حساس ایران با عربستان و بحرین نه تنها برای تیم‌های ملی دو کشور، بلکه در تیم امید هم همان حساسیت‌ها را دارد. همان‌طور که تیم امید کشورمان در دور اول مسابقات انتخابی المپیک در تهران جدالی حساس با عربستان صعودی داشت و این بازی را واگذاری کرد، دیداری که از نظر روحی فشار زیادی به بازیکنان تیم امید وارد کرد و حالا شاید این بازیکنان به بازی‌های غرب آسیا که چندان هم رسمی نیست، به چشم انتقام نگاه کنند. این دیدار بعد از مسابقه ایران – بحرین برگزار خواهد شد و می‌تواند میدان بسیار خوبی برای رونمایی از تیم خاکپور باشد.

تیم امید کشورمان که اکنون به آخرین مراحل آماده‌سازی خود برای حضور در مسابقات قهرمانی زیر ۲۳ سال آسیا یا همان انتخابی المپیک در دی و بهمن‌ماه رسیده است، در رقابت‌های غرب آسیا محکی جدی برای این مسابقات خواهد خورد، مسابقاتی که شاید به نوعی یکی از مهم‌ترین رقابت‌های فوتبال ایران در ۴۰ سال اخیر باشد. حالا خاکپور و شاگردانش می‌خواهند به گونه‌ای خود را آماده این مسابقات کنند که طلسم ۴۰ ساله فوتبال ایران را برای صعود نکردن به المپیک بشکنند. تیم امید در غرب آسیا می‌تواند بخشی از توانایی‌هایش را به نمایش بگذارد و سپس با اضافه شدن بازیکنانی مانند علیرضا جهانبخش، سردار آزمون،‌ مهدی ترابی و … قدرتش را بیشتر از قبل به رخ حریفان آسیایی بکشد.

به هر شکلی هم که بخواهیم به مسابقات قهرمانی زیر ۲۳ سال غرب آسیا نگاه کنیم، این مسابقات برای تیم امید ما فقط حکم تورنمنتی تدارکاتی دارد تا بازیکنان ایران خود را محک زده و اعتمادبه‌نفس و هماهنگی‌شان را بالاتر ببرند، به این دلیل که نتیجه در غرب آسیا چندان اهمیتی ندارد و شاید فقط به لحاظ روحی و روانی تیم امید را آماده کند.

تاریخ و ساعت برگزاری دیدارهای مرحله گروهی رقابت‌های قهرمانی زیر ۲۳ سال غرب آسیا به شرح زیر است:

گروه A: قطر، فلسطین، اردن و یمن

۸ مهر ۹۴
اردن – یمن، ساعت ۱۷
قطر – فلسطین، ساعت ۲۰

۱۱ مهر ۹۴
فلسطین – یمن، ساعت ۱۷
قطر – اردن، ساعت ۲۰

۱۴ مهر ۹۴
اردن – فلسطین، ساعت ۱۷
قطر – یمن، ساعت ۲۰

گروه B: ایران، بحرین و عربستان

۹ مهر ۹۴
ایران – بحرین، ساعت ۱۷

۱۲ مهر ۹۴
ایران – عربستان، ساعت ۱۷

۱۵ مهر ۹۴
عربستان – بحرین, ساعت ۱۷

گروه C: امارات، سوریه و عمان

۹ مهر ۹۴
امارات – سوریه، ساعت ۲۰

۱۲ مهر ۹۴؛
امارات – عمان، ساعت ۲۰

۱۵ مهر ۹۴؛
عمان – سوریه، ساعت ۲۰

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

بیست + 3 =