کد خبر : 15124
تاریخ انتشار : سه شنبه ۷ مهر ۱۳۹۴ - ۲۰:۳۹
-

حمید هما روایتگر زوج ماندگار سینما و تئاتر

فیلم مستند «حمیدِ هما» که به زندگی زوج ماندگار سینما و تئاتر ایران می‌پردازد همزمان با درگذشت هما روستا به نمایش در می‌آید.

به گزارش قائم آنلاین،فیلم مستند «حمیدِ هما» که به زندگی زوج ماندگار سینما و تئاتر ایران می‌پردازد همزمان با درگذشت هما روستا به نمایش در می‌آید.

این فیلم، مستند زندگی‌نامه‌ای در مورد زوج هنرمند سینما و تئاتر حمید سمندریان و هما روستاست. سجادی که از دو سال پیش ساخت فیلم را آغاز کرده بود، در این باره گفت: دو سال پیش برای مراسم نکوداشت او از من تقاضا شد تا فیلمی هشت دقیقه‌ای بسازم.

حمید هما روایتگر زوج ماندگار سینما و تئاتر

به علت علاقه و ارادتی که به این زوج هنرمند داشتم آن فیلم هشت دقیقه‌ای تبدیل به فیلمی بلند شد. البته دو نسخه از این فیلم تدوین کرده‌ام. یک نسخه صد دقیقه‌ای و نسخه دیگر آن که چهار ساعت است.

سجادی درگذشت این هنرمند را ضایعه‌ای جبران ناپذیر عنوان می‌کند: من از بیماری هما روستا خبر داشتم. اما فکر نمی‌کردم به این زودی این اتفاق بیفتد. امیدوار بودم بتواند سلامت خود را به‌دست بیاورد.

فیلم «حمید هما» حالا با درگذشت هما روستا تبدیل به اثری ماندگار شده است که شاید کامل‌ترین و تنها فیلم موجود از زندگی این زوج هنرمند و تاثیرگذار سینما و تئاتر ایران باشد.

به گفته سجادی سینماتک خانه هنرمندان متقاضی به نمایش گذاشتن این فیلم است: به دعوت کیوان کثیریان قرار است دوشنبه هفته آینده در سینماتک خانه هنرمندان آن را به نمایش بگذاریم. دوستان علاقه‌مند می‌توانند برای دیدن فیلم به خانه هنرمندان مراجعه کنند.

برچسب ها : ،

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

3 × چهار =