کد خبر : 14747
تاریخ انتشار : دوشنبه ۶ مهر ۱۳۹۴ - ۲۲:۵۳
-

نامگذاری یک میدان به نام شهدای منا

نامگذاری یک میدان به نام شهدای منا

قرار است میدانی در تهران به نام جانباختگان منا نامگذاری شود و در قطعه شهدای منا تابلویی با درج اسامی تمامی کشته شدگان حادثه منا نصب شود. اما کدام مکان تهران به این نام شناخته خواهد شود؟

به گزارش قائم آنلاین،قرار است میدانی در تهران به نام جانباختگان منا نامگذاری شود و در قطعه شهدای منا تابلویی با درج اسامی تمامی کشته شدگان حادثه منا نصب شود. اما کدام مکان تهران به این نام شناخته خواهد شود؟

ابوالفضل قناعتی، عضو هیئت رئیسه شورای شهر تهران دیروز در جلسه غیر‌علنی شورای شهر گفته بود: مقرر شد میدانی در تهران به نام شهدای منا نام گذاری شود.

عضو هیئت رئیسه شورای اسلامی شهر در این باره گفته بود: امیدوارم مسئولان سازمان حج و زیارت هرچه سریع تر آمار کشته‌شدگان تهران فاجعه منا را اعلام کنند.

در این میان مجتبی شاکری رییس کمیته نام گذاری شورای شهر تهران با بیان اینکه نامگذاری میدان یا بوستان و یا معبری به نام شهدا منا نشان دهنده رخ داد تاریخی است و کاش این رخداد گم نشود، می گوید: پیشنهاد نامگذاری میدان یا بوستانی با نام شهدای منا در کمیته نام گذاری مورد بررسی قرار خواهد گرفت.

شاکری با تأکید بر اینکه نامگذاری معابر و میدان شهرها به نام شهدای منا می توان یاد و و خاطره این عزیزان و فاجعه بزرگ انسانی در منا را زنده نگه دارد، می گوید: پیشنهاد نام گذاری خیابان یا میدانی با نام شهدا پس از بررسی در کمیته نام گذاری اجرا می شود. اکنون با تصمیمی که شورا درباره جانمایی میدان یا بوستان به نام شهدای منا گرفته است، با شهرداران مناطق ۲۲ گانه گفت وگویی کرده ایم تا اگر مکانی مناسب در منطقه شان وجود دارد را معرفی کنند. اگر این میدان یا بوستان متناسب باشد، در شورا اعلام می شود و با رأی اعضای شورا برای اینکه آن نام بتواند در بوستان یا میدان نامگذاری شود، اجرا خواهد شد.

شاکری معتقد است، بوستان بیشترمدنظر است تا میدان، به این دلیل که امکان نمادسازی بیشتری برای طراحان وجود دارد، همچنین مجموع کسانی که قربانیان این جنایت بودند، اسامی آنها یک جا نامبرده و دیده می شود. میدان امکانش کمتر است و محل توقف و تعامل خیلی کم و مناسب نیست، ولی در بوستان این توقف و تعامل بیشتر است و دیده خواهد شد.

شاکری می گوید:‌ اکنون باید منتظر معرفی مکان های مناسب از سوی شهرداری ها مناطق تهران باشیم و باتوجه به جانمایی هایی که عنوان می شود، طبق آن تصمیم مناسب توسط شورا گرفته شود.

به گفته شاکری، تاکنون نظراتی اعلام شده ولی هنوز جمع بندی نشده: فردا در جلسه صحن شوار کمیسیون نامگذاری برگزار خواهد شد و این نظرات اعلام خواهد شد، اگر به جمع بندی برسیم که دو فوریتی در جلسه به صحن ارائه خواهد شد، ولی اگر به جمع بندی نرسد احتمال زیاد هفته آینده یکشنبه یا سه شنبه حتما مکان مورد نظر اعلام خواهد شد.

برچسب ها : ،

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

13 + هجده =