کد خبر : 14430
تاریخ انتشار : یکشنبه ۵ مهر ۱۳۹۴ - ۱۷:۴۹
-

هنر هرگز برای هما روستا شغل نشد

هنر هرگز برای هما روستا شغل نشد

پوران درخشنده در پی درگذشت هما روستا گفت: جز تاسف چه می‌توانم بگویم؟!

به گزارش قائم آنلاین،این کارگردان سینما که سال‌ها پیش در فیلم «پرنده کوچک خوشبختی» با هما روستا همکاری داشته است به خبرنگار سینمایی ایسنا، گفت: خانم روستا با عشق وارد سینما شد و زندگی‌اش را روی هنرش گذاشت، او عاشقانه کنار مردم زندگی کرد.

درخشنده اینگونه سخنانش را ادامه داد: خانم روستا هنرمندی خلاق و بازیگری به تمام معنا بود که بازی نکردن را بازی می‌کرد. او همیشه دوست داشت نقشی که بازی می‌کند، باورپذیر باشد و من خود شاهد بودم که چگونه عاشقانه به سینما آمد و برای هنرش وقت و انرژی گذاشت.

این کارگردان سینما یادآور شد: خوب به یاد دارم زمانی که می‌خواستیم فیلم را بسازیم با تمام وجودش تا پاسی از شب کنارمان می‌ماند و تمرین می‌کرد در حالیکه همسر و فرزندش منتظر او بودند.

درخشنده ادامه داد: شاهد بودم که ساعت‌ها کنار بچه ناشنوای فیلم «پرنده کوچک خوشبختی» می‌نشست و تلاش می‌کرد تا به درون این بچه راه یابد و گره‌ها و مشکلات یک کودک ناشنوا را درک کند.

وی هما روستا را بازیگری جستجوگر توصیف کرد که همواره برای بازی‌هایش کشف و شهود می‌کرد.

درخشنده همچنین با اشاره به حضور پررنگ هما روستا در فعالیت‌های اجتماعی و انسان دوستانه، اضافه کرد: او همواره خود را در رنج‌های بشری سهیم می‌دانست و این خیلی مهم است که هنرمند در کنار فعالیت هنری‌اش دغدغه اجتماعی هم داشته باشد، همچنان که همیشه بازیگری عاشق بود و هنر هرگز برایش به شغل تبدیل نشد.

کارگردان فیلم «هیس دخترها فریاد نمی‌زنند» عشق هما روستا را به خانواده‌اش ستودنی دانست و تاکید کرد: او در بالاترین جایی قرار گرفت که یک هنرمند می‌تواند به آن برسد و همواره در قلب و روح ما ماندگار خواهد شد. برای من هما روستا بانوی عشق و ایثار است که فراموش نشدنی است. ای کاش بیشتر قدر یکدیگر را بدانیم و فراموش نکنیم مرگ به همه ما نزدیک است و آنچه می‌ماند خاطره‌های خوبی است که از یکدیگر داریم.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

هشت − 6 =