کد خبر : 14326
تاریخ انتشار : یکشنبه ۵ مهر ۱۳۹۴ - ۱۶:۴۴
-

تعداد مفقودان ایرانی حادثه منا کاهش یافت؛ فعلا ۳۱۶ نفر

تعداد مفقودان ایرانی حادثه منا کاهش یافت؛ فعلا ۳۱۶ نفر

رییس سازمان حج و زیارت با اعلام این‌که گروه‌های امداد و پزشکی حج و زیارت برای سرکشی به بیمارستا‌های جده، طائف و مکه اعزام شدند، گفت: تعداد مفقودشدگان ایرانی تا این لحظه به ۳۱۶ نفر کاهش یافته است.

به گزارش قائم آنلاین،سعید اوحدی با بیان این‌که سرعت شناسایی مفقودان و جان‌باختگان با توجه به استقرار زائران ایرانی در هتل‌های مکه بیشتر شده است، ادامه داد: تا این لحظه، تعداد جان‌باختگان ۱۵۵ نفر است و تعداد زائران بستری‌شده در بیمارستان‌ها به ۴۸ نفر رسیده که از آمار کلی اعلام‌شده، تعدادی مرخص شده‌اند.

او افزود: ستاد بحران حج و زیارت که پس از فاجعه منا تشکیل شد، برای مدیریت اوضاع و پیگیری وضعیت زائران مفقودشده و مجروحانی که در بیمارستان‌های سایر شهرها بستری هستند، تا ساعت ۳:۳۰ بامداد امروز (پنجم مهرماه) جلسه داشت و از ۶ صبح امروز، گروه‌های امدادی و پزشکی زیرمجموعه آن به سایر شهرها برای شناسایی مجروحان ایرانی اعزام شدند.

۴۵ ایرانی در بیمارستان‌های سعودی بستری هستند/جستجوها ادامه دارد

به گزارش روابط‌ عمومی جمعیت هلال‌احمر؛ رئیس مرکز پزشکی حج و زیارت جمعیت هلال‌احمر گفت: ۸۵ زائر مصدوم ایرانی در بیمارستان‌های سعودی و ایرانی بستری و ۱۸ تن آنها تحت مراقبت ویژه هستند.

دکتر سیدعلی مرعشی با اعلام این خبر گفت: از میان ۸۵ بیمار بستری در بیمارستان‌ها، ۴۵ بیمار در بیمارستان‌های سعودی و ۴۰ تن نیز در بیمارستان هلال‌احمر ایران بستری هستند.

وی با اشاره به این که علاوه بر ۴۰ مصدوم حادثه منا، ۵۰ زائر بیمار دیگر در بیمارستان‌ هلال‌احمر بستری هستند، عنوان کرد: بر این اساس به‌ محض خالی شدن بیمارستان هلال‌احمر ایران در نخستین پرواز از مکه به ایران، بیماران بستری در بیمارستان‌های سعودی به بیمارستان هلال‌احمر منتقل خواهند شد.

مرعشی با بیان این که ۱۸ زائر مصدوم در بیمارستان‌های سعودی تحت مراقبت ویژه هستند، گفت: تا کنون موفق به اخذ مجوز پرواز ویژه برای انتقال جان‌باختگان و مصدومان نشده‌ایم، اما طبق روال معمول هر ساله در نخستین پرواز، زائران بیمار را به همراه مصدومان حادثه، تا جایی که امکان داشته باشد، به کشور منتقل خواهیم کرد.

وی با اعلام این که ۱۱۵ تن از جان‌باختگان از میان ۵۰۰ عکس توزیعی شناسایی شدند که با همان آمار ۱۳۶ جان‌باخته مطابقت داشتند، گفت: جست‌وجوها برای یافتن مجروحان در بیمارستان‌های سعودی ادامه دارد، افزود: هنوز اجازه رویت اجساد جان‌باختگان به هیچ‌یک از کشورها داده نشده و هم‌اکنون در حال تطبیق اجساد با پاسپورت آنها و تعیین هویت هستند.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

پنج × 4 =