کد خبر : 14219
تاریخ انتشار : شنبه ۴ مهر ۱۳۹۴ - ۱۷:۴۳
-

چه زنانی باید تست پاپ اسمیر انجام دهند؟/فواید تست

چه زنانی باید تست پاپ اسمیر انجام دهند؟/فواید تست

متخصص زنان و زایمان، انجام تست پاپ اسمیر را برای زنان ضروری دانست و گفت: توصیه اکید ما بر انجام این تست ۶ ماه بعد از آغاز رابطه زناشویی است.

به گزارش قائم آنلاین،دکتر شهره بهروزی در گفتگوی اختصاصی با شفا آنلاین اظهارکرد: تست پاپ اسمیر برای پیشگیری از بیماری های دهانه رحم و بیماری های پیش بدخیمی و بدخیمی و گاهی هم برای تعیین نوع عفونت های مقاوم به درمان در بانوان و ترشحات غیر طبیعی نیز انجام می شود.

وی ادامه داد: برای نمونه در ترشحات مقاوم به درمان و ابتلای خانمی به لکه بینی و خونریزی بعد از اتمام رابطه جنسی و دچار زگیل و یا تبخال تناسلی بودن نیز باید تست پاپ اسمیر انجام شود.
به گفته فوق تخصص لاپاراسکوپی، به محض مشاهده خارش یا زخم های مقاوم به درمان نیز باید تست پاپ اسمیر انجام شود.

وی ادامه داد: این تست باید سالانه انجام شود اما در صورت ابتلا به موارد مذکور بیمار باید این تست را بنا به تجویز پزشک هر چند ماه یک بار انجام دهد.حال آنکه تست پاپ اسمیر ۳ نوع است، نوع اول به صورت معمولیست است که باید هر ۸ماه تا یک سال یک بار انجام شود. اما تست های جدیدتری که داخل مایع انجام می شود و دقت عمل بیشتری دارد در صورت طبیعی بودن هر دو سال یک بار هم می تواند انجام شود.

بهروزی بیان کرد: در صورتی که پاپ اسمیر در خانمی طی ۳ سال متوالی طبیعی باشد در آن صورت بیمار می تواند هر ۳ سال یک بار تست را ادامه دهد. اما در صورت مشکوک بودن به بیماری خاصی بنا به نظر متخصصین زنان امکان دارد که لازم باشد هر دو تا ۳ ماه پیگیری با تست های دقیق تر دیگر نیز انجام شود.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

یک × 5 =