کد خبر : 14062
تاریخ انتشار : شنبه ۴ مهر ۱۳۹۴ - ۱۶:۲۲
-

مشکل روسیه برای جام جهانی ۲۰۱۸

مشکل روسیه برای جام جهانی ۲۰۱۸

روسیه باید تابستان ۲۰۱۷ میزبان جام کنفدراسیون ها باشد و در حالی که کمتر هزار روز به آغاز مسابقات جام جهانی فوتبال ۲۰۱۸ در این کشور مانده، ساخته نشدن برخی استادیوم های محل برگزاری مسابقات این جام ها سبب بروز نگرانی در این زمینه شده است.

به گزارش قائم آنلاین،روسیه باید تابستان ۲۰۱۷ میزبان جام کنفدراسیون ها باشد و در حالی که کمتر هزار روز به آغاز مسابقات جام جهانی فوتبال ۲۰۱۸ در این کشور مانده، ساخته نشدن برخی استادیوم های محل برگزاری مسابقات این جام ها سبب بروز نگرانی در این زمینه شده است.

این وضعیت در حالی ادامه دارد که چندی پیش مراسم هزار روز مانده به آغاز این جام در مسکو با حضور شخصیت ها و چهره های مطرح جهان فوتبال و برخی مقامات فیفا برگزار شد.

براساس گزارش های انتشار یافته، برخی شهرهای روسیه از جمله مسکو، سوچی و قازان که از قبل ورزشگاه هایی برای انجام مسابقات بزرگی ورزشی داشتند برای میزبانی رقابت های جام جهانی فوتبال-۲۰۱۸ آماده شده اند، اما ساخت ورزشگاه در برخی شهرها مانند کالینیگراد در غرب این کشور حتی شروع نشده است.

ورزشگاه شهر ولگاگراد به نام ‘پابدا -ارنا’ در مراحل اولیه ساخت قرار دارد و تا پایان سپتامبر ۸۰ ستون ورزشگاه نصب و سپس مراحل بعدی آغاز خواهد شد.

بر اساس اطلاعات موجود، ورزشگاه سارانسک پایتخت جمهوری ماردوویا در منطقه ولگا هم کمتر از ۵۰ درصد پیشرفت ساخت داشته است و ورزشگاه شهر راستف-نا-دانو نیز هنوز کامل نشده است.

در شهر سامارا در منطقه ولگا هم احداث ورزشگاه جریان دارد و پیمانکاران وعده داده اند که تا سال ۲۰۱۷ این مجموعه ورزشی تحویل شود.

به نوشته روزنامه نوویه ایزوستیا، در تابستان سال ۲۰۱۷ یک سال مانده به مسابقات جام جهانی فوتبال ۲۰۱۸ مسابقات جام کنفدراسیون برگزار می شود که در آن تیم های نماینده ۶ قاره جهان ازجمله روسیه به عنوان میزبان و آلمان تیم قهرمان جام جهانی دوره گذشته در چهار ورزشگاه روسیه با یکدیگر رقایت می کنند.

نشست «۱۰۰۰ روز تا جام جهانی فوتبال ۲۰۱۸ روسیه» ۲۷ شهریور ماه با حضور شماری از مسئولان فیفا، مقام های برگزاری مسابقات و نمایندگان کشورهای مختلف عضو از جمله جمهوری اسلامی ایران در مسکو برگزار شد.

در این نشست توجیهی، گزارشی از اقدام های روسیه در زمینه اجرای تعهدات مربوط به احداث ورزشگاه ها، توسعه زیرساخت ها، هتل ها، اقامتگاه ها و سامانه های ارتباطی ارائه شد.

در این نشست، نتیجه گیری گزارش اقدامات انجام شده و اجرای دیگر برنامه ها مثبت اعلام و تاکید شد که روسیه براساس شرایط جدول زمانی توانسته است طرح های در نظر گرفته شده را اجرا کند و این روند تا زمان آغاز مسابقات ادامه خواهد یافت.

«ویتالی موتکو» وزیر ورزش روسیه در این مراسم که با حضور شماری از ورزشکاران مطرح روس و کشورهای مختلف برگزار شد، گفت: تسهیلات و تمهیدات در ۱۱ شهر روسیه محل برگزاری مسابقات گسترده بوده و هفت ورزشگاه در حال بازسازی یا ساخت است.

دولت روسیه ۱۰ میلیون دلار اعتبار ویژه برای هزینه در بخش زیرساخت های مربوط به برگزاری مسابقات جام جهانی ۲۰۱۸ تخصیص داده است.

روسیه، سال ۲۰۱۸ میزبان ۳۲ تیم راه یافته در مسابقات جام جهانی فوتبال است که براساس برنامه ریزی انجام شده در ۱۶ ورزشگاه شهرهای مختلف این کشور برگزار خواهد شد.

مسکو، سن پتربورگ، سوچی، قازان، اکاترینبورگ، نیژنی نووگراد، سامارا،روستوف، کالنینگراد ، ولگاگراد و سارانسک، میزبان مسابقات خواهند بود.

استادیوم ۶۰ ساله «لوژنیکی» مسکو با حدود ۹۰ هزار نفر گنجایش به عنوان یکی از ورزشگاه های ۵ ستاره جهان محل برگزاری مراسم افتتاحیه است.

پراکندگی شهرهای محل برگزاری مسابقات در روسیه به گونه ای است که هزاران کیلومتر از غرب به شرق یعنی از کالنینگراد تا اکاترینبورگ در اورال و از شمال تا جنوب یعنی از سن پترزبورگ کنار دریای بالتیک تا سوچی واقع در سواحل دریای سیاه را در بر می گیرد و برای بسیاری از علاقه مندان گردشگری و فوتبال جذاب تر از دوره های پیشین جام جهانی است.

بخش گردشگری روسیه نیز برای جذب ده ها هزار علاقه مند به مسابقات جام جهانی برنامه ریزی ویژه ای کرده که شهرهای سن پترزبورگ، سوچی و مسکو در کنار قلعه نیژنی نووگراد مربوط به اوایل قرن ۱۶ میلادی و پناهگاه زیر زمینی استالین در سامارا از مهمترین مراکز تاریخی و اجرای برنامه های گردشگری و همچنین برگزاری مراسم معرفی فرهنگ و رسوم مردم این کشور است.
در این رابطه رسانه ها اعلام کرده اند که روسیه برای استفاده از امکانات و زیرساخت های ویژه جام جهانی فوتبال ۲۰۱۸ برای توسعه بخش گردشگری به خصوص گردشگران خارجی آماده شده است.

اما این برنامه ریزی ها در سال جاری در شرایطی که روسیه گرفتار بحران اقتصادی شدیدی شده با مشکل برخورد کرده است.بر اساس اطلاعات موجود، دولت روسیه از اعتبارات بودجه در سال جاری ۱۲ میلیارد روبل(حدود ۱۸۰ میلیون دلار) را که به امور احداث ورزشگاه ها اختصاص یافته بود لغو کرده و بجای آن فقط ۶۰۰ میلیون روبل (کمتر از ۹ میلیون دلار) پرداخت کرده است.

با توجه به مشکلات بودجه ای و کمبود اعتبارات مالی، امکان عقب ماندن عملیات احداث ورزشگاه های میزبان جام جهانی فوتبال وجود دارد و دولت روسیه برای چنین وضعیتی و مقابله با مشکلات موجود آماده می شود.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

12 + پانزده =