کد خبر : 13552
تاریخ انتشار : جمعه ۳ مهر ۱۳۹۴ - ۰:۲۱
-

اعتیاد اینترنتی گریبان گیر ۳۳ درصد از ایرانیان

اعتیاد اینترنتی گریبان گیر ۳۳ درصد از ایرانیان

طبق آمار انجمن روان پزشکان ایران ، مبتلایان به اعتیاد اینترنتی در کشورمان به مرز ۳۳ درصد رسیده است در حالی که آمار جهانی ۲۵ درصد اعلام شده است.

به گزارش قائم آنلاین،استفاده از اینترنت در سال های اخیر روندی رو به رشد داشته است تا حدی که این دنیای مجازی منابع اطلاعات و حتی سرگرمی های ما را نیز دگرگون کرده است . سرفصل خبرهای داغ  آنلاین در یک چشم به هم زدن به روز می شود و زمان زیادی نمی برد ایمیل ، چت و صفحات پیام نما و نظایر آن به شما این اجازه را می دهند تا با دیگر افراد درباره هر موضوعی از مسائل عمده گرفته تا جزئی ترین مسائل به گفت و گو بنشینند . مطمئنا همه از این فواید آشکار اینترنت آگاهیم حتی امروزه اینترنت جز جدایی ناپذیر حرفه بسیاری از افراد نیز شده است .

میزان استفاده هر فرد از اینترنت متفاوت می باشد . گاهی نیاز دارید برای کار خود به میزان زیادی از اینترنت استفاده کنید یا حتی برای ارتباط با دوستان و خانواده خود که در مکان هایی بسیار دورتر از شما زندگی می کنند دائما از سایت های شبکه های اجتماعی استفاده کنید . گذراندن زمایی های طولانی در اینترنت وقتی می تواند به مشکل تبدیل شود که شما را از توجه به زمان غافل کرده ، باعث شود ارتباطات واقعی خود را نادیده گرفته یا حتی فراموش کنید ، کار یا مدرسه و سایر مسایل مهم در زندگی را بی اهمیت تلقی کنید. اگر شما وابستگی به استفاده از اینترنت را علیرغم عواقب منفی آن در زندگی واقعی تکرار کنید این همان زمانی است که باید به فکر ایجاد یک تحول و تعادل جدید در زندگی خود باشند .

حسین فیروزآبادی متخصص اعصاب و روان، در خصوص اعتیاد به اینرنت با اشاره به اینکه این موضوع ، مقوله ای تازه نیست گفت : در گذشته هم وابستگی بیمار گونه ای ، تحت عنوان یک اختلال ،مانند قمار بازی و دزدی بیمار گونه طبقه بندی می شدند . اما همه این موارد به نوعی مشخصه مشترک شان این است که فرد به صورت غیر قابل کنترلی ، میل به آن رفتار را همراه با لذت انجام می دهد .

وی در ادامه افزود : مشخصه اجتماعی این معضل گذاشتن وقت بیش از متعارف است ؛ یعنی فرد تا فرصتی پیدا می کند سراغ همان مسئله رفته و از کار و زندگی و رفتار روزمره اجتماعی خود مثل ارتباط با خانواده ، حضور مستمر در محیط کار و تعهدات اجتماعی ، سر باز می زند.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

4 × سه =