کد خبر : 13405
تاریخ انتشار : پنج شنبه ۲ مهر ۱۳۹۴ - ۲۲:۴۱
-

مبادله تجاری ایران و پرتغال؛ چگونه‌ بوده، چگونه خواهد شد؟

مبادله تجاری ایران و پرتغال؛ چگونه‌ بوده، چگونه خواهد شد؟

ایران و پرتغال در حالی سند همکاری در زمینه محصولات کشاورزی با هم منعقد کرده‌اند که حجم کلی تجارت آنها در سال ۱۳۹۳ در حدود ۱۵ میلیون دلار، آن هم عمدتا در بخش آهن و فولاد بوده است.

به گزارش قائم آنلاین،اخیرا محمود حجتی، وزیر جهاد کشاورزی سند همکاری را با کشور پرتغال امضا کرده‌ است که به موجب آن قرار شده همکاری‌‌های دو کشور در زمینه محصولات کشاورزی توسعه یابد.

حجتی در این مورد گفته است: با توجه به روابط دیرینه دو کشور امید است که بعد از توافق برجام سرفصل جدیدی در توسعه روابط دو کشور به ویژه در بخش کشاورزی به وجود آید. متاسفانه تحریم به صورت یک طرفه و ظالمانه علیه ایران وضع شده بود و همین امر باعث شد ما نتوانیم از ظرفیت‌های مشترک دو کشور در زمینه‌های مختلف به ویژه در بخش کشاورزی در ارتباط با تولید محصولات زراعی، باغی، دامی، طیور، شیلات و لبنی آنگونه که باید استفاده کنیم.

ایران و پرتغال در سال ۱۳۹۳ در حدود ۱۵ میلیون دلار مبادلات تجاری داشته‌اند که بیش از ۹ میلیون دلار آن صادرات از ایران به پرتغال و مابقی کالاهایی بوده‌ که پرتغال به ایران صادر کرده‌است.

در سال ۱۳۹۲ نیز واردات از کشور پرتغال در حدود ۱۰ میلیون دلار و صادرات به این کشور ۴۲ میلیون دلار بوده‌است. در سال ۱۳۹۱ صادرات ایران به پرتغال بیش از ۲۰٫۵ میلیون دلار بوده‌و واردات از این کشور نیز بیش از ۱۱٫۵ میلیون دلار بوده‌ است. ایران در سال ۱۳۹۰ هم ۶۴ میلیون دلار واردات از پرتغال داشته و پنج میلیون دلار کالا به پرتغال صادر کرده است.

برچسب ها : ،

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

نه + سیزده =