کد خبر : 13268
تاریخ انتشار : پنج شنبه ۲ مهر ۱۳۹۴ - ۱۶:۰۴
-

قندهایی که بلای جانتان می‌شود

قندهایی که بلای جانتان می‌شود

برای داشتن خوابی مناسب باید از قندهای پیچیده استفاده شود که دیرهضم‌تر هستند.

به گزارش قائم آنلاین،،دکتر ضیایی متخصص تغذیه در گفتگو با خبرنگار حوزه بهداشت و درمان  گروه علمی پزشكی گفت: کسانی که قبل از خواب از قندهایی که زود جذب بدن می‌شود مانند گلوکز استفاده می‌کنند یعنی به طور مثال از سیب‌زمینی یا ماکارونی، نیم ساعت قبل از خواب استفاده شود موجب افزایش قند خون و متابولیسم بدن خواهد شد ولی پس از مدتی فرد احساس گرسنگی خواهد داشت و فرد مجبور است دوباره غذا بخورد.

این متخصص در ادامه گفت: باید در وعده شام از چربی‌ها و پروتئین‌ها استفاده نشود چون باعث افزایش نوعی ماده شیمیایی می‌شود که هوشیاری مغز را زیاد می‌کند و موجب بی‌خوابی خواهد شد.

وی درباره‌ی ماده‌ی معدنی مناسب برای خواب راحت تصریح کرد: کلسیم، ماده‌ای است که خاصیت آرامش بخشی به فرد می‌دهد و علاوه بر آن منیزیم و پتاسیم نیز می‌توانند به داشتن خواب راحت کمک کنند و از منابعی که این مواد را دارند می‌توان به لبنیات اشاره داشت.

وی درباره میان‌وعده‌ها نیز گفت: کسانی که در شب خواب خوبی ندارند، همیشه دچار به‌هم‌ریختگی ترشح هورمون‌های گرسنگی هستند که فرد را ترغیب می‌کند که از شیرینی‌جات و به اصطلاح هله‌هوله‌ها استفاده کند به همین دلیل پیشنهاد می‌شود که هر فرد برای داشتن خوابی خوب در شب، مصرف میان‌وعده‌ها را فراموش نکند.

برچسب ها : ،

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

11 + 5 =