کد خبر : 13313
تاریخ انتشار : پنج شنبه ۲ مهر ۱۳۹۴ - ۱۶:۲۵
-

ساخت پیچیده‌ترین ساعت جیبی جهان/تصاویر

مدت زمان طولانی ساخت ساعت رفرنس ۵۷۲۶۰ نه تنها به زیبایی ظاهری آن باز می گردد بلکه در تعداد عملکردهایی است که این محصول فوق العاده توانایی انجام آنها را دارد.

به گزارش قائم آنلاین،به مناسبت بزرگداشت ۲۶۰ سال تولید ساعت، شرکت سوئیسی واشرون کنستانتین هشت سال گذشته را صرف طراحی و ساخت یک ساعت جیبی خیره کننده و منحصر به فرد برای یک خریدار ناشناس کرده است. این ساعت که به نام رفرنس ۵۷۲۶۰ شناخته می شود دارای بیش از ۲,۸۰۰ قطعه بسیار ریز است و روند ساخت آن توسط سه استاد ساعت ساز به صورت دست ساز با استفاده از تکنیک های سنتی صورت گرفته است

به گزارش “گروه علم و فناوری” عصرایران، مدت زمان طولانی ساخت ساعت رفرنس ۵۷۲۶۰ نه تنها به زیبایی ظاهری آن باز می گردد بلکه در تعداد عملکردهایی است که این محصول فوق العاده توانایی انجام آنها را دارد. افزون بر نمایش زمان فعلی، رفرنس ۵۷۲۶۰ می تواند ۵۷ عملکرد از جمله نشانه های طلوع و غروب خورشید، طول روز و شب، نموداری آسمانی برای صور فلکی محلی، وضعیت های ماه، و زنگ های هشدار مختلف را ارائه کند.

با توجه به این که خریدار رفرنس ۵۷۲۶۰ یک مجموعه‌دار ناشناس است احتمالا بهترین حدس برای قیمت این ساعت واژه “بی قیمت” است. همچنین، مشخص است استادانی که در پس ساخت این اثر هنری قرار داشته اند تمایل چندانی به آغاز پروژه ای جدید در آینده نزدیک نخواهند داشت. به نقل از فربز، یکی از ساعت سازان کار خود را بدون هیچ گونه موی سپیدی آغاز کرد اما امروز موهای سپید بسیاری در سر وی دیده می شوند و بی خوابی های بسیاری را طی این پروژه تجربه کرده است.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

یک + چهار =