کد خبر : 13432
تاریخ انتشار : پنج شنبه ۲ مهر ۱۳۹۴ - ۲۲:۵۵
-

درخواست برای افزایش تعرفه های بیهوشی/ تعرفه های جراحان ۱۹ برابر متخصصین بیهوشی است

درخواست برای افزایش تعرفه های بیهوشی/ تعرفه های جراحان ۱۹ برابر متخصصین بیهوشی است

یک نماینده مجلس گفت: در حال حاضر تعرفه های جراحی حدود ۱۹ برابر بیشتر از تعرفه های متخصصین بیهوشی است که همین موضوع عامل دلسردی اکثریت متخصصین مربوطه شده که باید هرچه زودتر اصلاح شوند.

به گزارش قائم آنلاین،به نقل از روابط عمومی انجمن بیهوشی؛ دکترعوض حیدرپور در حاشیه دوازدهمین کنگره بین المللی بیهوشی و مراقبت های ویژه گفت: تاقبل ازاجرایی شدن کتاب تعرفه های جدید، شاهد اختلاف گلوبال شش و نیم برابری تعرفه k میان تعرفه های بیهوشی و جراحی بودیم.ا ما پس ازاعمال تعرفه های جدید وبه رغم افزایش تعرفه های بیهوشی ،متاسفانه شاهد اختلاف حدود ۱۹ برابری میان تعرفه های بیهوشی وجراحی هستیم.

این متخصص بیهوشی و مراقبتهای ویژه و نماینده مردم شهررضا گفت: این درحالی است که دانش ،تحصیلات ومسولیت وخدمات ارایه شده متخصصین بیهوشی همردیف جراحان است.ضمن اینکه پزشک بیهوشی می بایست یکساعت زودتر از جراح وارد اتاق عمل شود و یک یا چند ساعت هم دیرتر از ریکاوری خارج شود. اما این تبعیض دردریافت ها به شدت در زندگی و روحیه خدمت رسانی متخصصین بیهوشی تاثیرگذار است. حال آنکه آمارها نشان می دهند تغرفه های بیهوشی ۵۰درصد در مقایسه با تعرفه های جراحی کاهش یافته است.

دکتر حیدرپور گفت: از مسولان وزارت بهداشت و درمان انتظارداریم هرچه سریعتر نسبت به رفع این اختلاف جدی اقدام کنند و در بهترین حالت اختلاف تعرفه ای جراحان و پزشکان بیهوشی را به همان شش و نیم برابر اختلاف قبلی برسانند. البته این اتقاق فقط با دو برابر شدن تعرفه های کنونی بیهوشی امکانپذیراست.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

5 × 4 =