کد خبر : 12794
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۱ مهر ۱۳۹۴ - ۸:۲۹
-

دبیر شورای عالی فضای مجازی: قصد داریم فرامین مقام معظم رهبری را عملیاتی کنیم

دبیر شورای عالی فضای مجازی: قصد داریم فرامین مقام معظم رهبری را عملیاتی کنیم

ابوالحسن فیروزآبادی دبیرشورای عالی فضای مجازی درمراسم معارفه خود در وزارت ارتباطات گفت: : قصد داریم فرامین مقام معظم رهبری را عملیاتی کنیم.

به گزارش قائم آنلاین،به نقل ازمرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات در این مراسم دکتر فیروزآبادی دبیرشورای عالی فضای مجازی به ویژگی های اقتصادی عصر جدید اشاره کرد و گفت: امروزه اقتصاد مبتنی بر توسعه و رقابت بین ملتها بسیار فشرده و مبتنی بر تکنولوژی است.

وی به ویژگی های فناوری اطلاعات به عنوان یک تکنولوژی همه کاره اشاره کرد و گفت: این تکنولوژی مولد فضایی است که در بهره وری کل اقتصاد نقش بسزایی دارد.

وی با بیان اینکه در دولت نهم و دهم رشد اقتصادی کشور منفی شده است افزود: باید به رشد ۸ درصدی برسیم که با شرایط فعلی مقدور نیست.

فیروز آبادی گفت: یکی از راه حلها افزایش بهره وری در کشور است و اگر بخواهیم بهره وری افزایش یابد، باید بخشهای صنعتی و کشاورزی کوچک شود.

وی با بیان اینکه لازم است بخش خدمات را توسعه دهیم ادامه داد: با توجه به۱۸ درصد تحصیل کرده در زمینه ICT ،توسعه خدمات در این بخش بسیار حائز اهمیت است و توسعه در زمینه دولت الکترونیکی تجارت الکترونیکی، سلامت الکترونیکی، آموزش الکترونیکی تنها در جامعه شبکه ای و مبتنی بر خدمات فناوری اطلاعات محقق خواهد شد..

فیروز آبادی با اشاره به اینکه این تکنولوژی، حوزه های فرهنگی اجتماعی کشور را تحت تاثیر قرار می دهد افزود: تغییر ادراکی در انسانها و تغییر ارتباطی از ویژگی های این تکنولوژی است.

وی ادامه داد تغییر ارتباطی بدین معنا که ارتباط وجود ندارد بلکه در فضای امروز اتصال مطرح است و روز به روز ارتباط ضعیف تر می شود.

فیروز آبادی در تبین تغییر ادراکی خاطر نشان کرد: تغییر ادراکی به دلیل اتصال به بانک های اطلاعاتی و بصری شدن انسان در خارج از فضای مکانی خود است و این تغییر ادراکی هم می تواند مشکلات و ناهجاریهایی را ایجاد کند.

وی با بیان اینکه در دو سال باقیمانده قصد داریم به سرعت ۱۰ فرمان مقام معظم رهبری را به انجام برسانیم، اضافه کرد: مهمترین برنامه های شورای عالی فضای مجازی، توسعه فضای مجازی بر اساس سیاست های رهبری طبق برنامه ششم توسعه، اقتصاد مقاومتی و حکم دور جدید فعالیت های شورای عالی فضای مجازی خواهد بود.

وی به برداشت خود از حکم رهبری درباره شورای عالی فضای مجازی اشاره کرد: در کنار دغدغه ایشان به موضوع فضای مجازی، نگاه ایشان نگاه توسعه ای، متمرکز متوازن و برنامه ریز درون زا و برون نگر است .

فیروز آبادی تصریح کرد این ابلاغ را فرصت بزرگ تاریخی برای کشور و جامعه نخبگان می دانم و اگر بخواهیم از این فرصت به خوبی استفاده کنیم شرایط و لوازم آن همدلی وفاق و همزبانی است.

وی با اشاره به اینکه ICT می تواند ابزار جهش دولت باشد و تمایل و عزم در این زمینه در ملت و دولت وجود دارد افزود: باید توان نخبگی خود را در تحقق آنچه که به ما ابلاغ شده است نشان دهیم.

دبیر شورای عالی فضای مجازی افزود: ارتقا ایران به عنوان قدرت سایبری، توسعه صنایع پیشرفته و رقابتی و خروج از انفعال و خروج از ابتکار عمل در حکم مقام معظم رهبری دیده می شود همچنین توسعه شبکه ملی، توسعه محتوا و احراز جایگاه مناسب در اقتصاد دانش بنیان و نیز ارتقا فرهنگ کاربری از جمله مواردی است که در حکم مقام معظم رهبری وجوددارد و یک فرصت تاریخی برای جامعه نخبگان کشور محسوب می شود.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

یک × دو =