کد خبر : 12580
تاریخ انتشار : دوشنبه ۳۰ شهریور ۱۳۹۴ - ۱۳:۰۲
-

چرا به حج برویم و سود آن به جیب سعودی‌ها برود؟

چرا به حج برویم و سود آن به جیب سعودی‌ها برود؟

حجت الاسلام رمضانی‌نژاد گفت: بسیاری از مردم می‌گویند چرا ما باید به حج برویم در صورتی که مکه در دست مشرکان ظالم بوده و ما با رفتن به سفر حج باعث می‌َشویم که پولمان به جیب آنها برود.

به گزارش قائم آنلاین،حجت‌الاسلام و المسلمین ابراهیم رمضانی‌نژاد استاد حوزه و دانشگاه در گفتگو با خبرنگار حوزه قرآن و عترت گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان اظهار داشت: یکی از مسائلی که این روزها میان مردم بسیار مطرح و شنیده می شود این است که می‌گویند چرا ما باید به حج برویم در صورتی که مکه در دست مشرکان ظالم بوده و ما با رفتن به سفر حج باعث می‌َشویم که پولمان به جیب آنها برود.

وی تصریح کرد: در جواب این سوال باید گفت که در زمان پیامبر(ص) نیز وقتی رسول خدا یا طرفداران ایشان می‌خواستند به حج بروند و محرم شوند مکه در دست مشرکان بود.
این استاد حوزه و دانشگاه ادامه داد: بنابراین این موضوع نباید دلیل به حج نرفتن باشد چرا که حج مسأله ای فراتر از موضوع مالی و مشرک بودن افراد است.
وی افزود: اگر در این برهه زمانی چنین سوالاتی مطرح می‌شود و افراد توسط این مسائل گمراه می‌شوند به دلیل آن است که ما فلسفه حج در درک نکرده‌ایم.
حجت‌الاسلام رمضانی‌نژاد بیان کرد: فلسفه حج تصویری از قیامت است، در زمان حج باید انسان ساده زیستی را مراعات کند و در زمان احرام دیگر فقر و ثروت،‌ زیبایی و زشتی، متاهل یا مجرد خاص یا عام معنایی ندارد زیرا همه یک نوع لباس می‌پوشند و همه یکسان هستند در آنها فرقی ندارد که چه کسی رئیس و چه کسی کارگر است و همه یک دستورالعمل را اجرا می‌کند.
وی در پایان اظهار داشت: فلسفه حج آن است که انسان در زمان احرام خودش با معبودش تنهای تنهاست و انسان باید در شرایطی قرار بگیرد که تشبیه شرایط قیامت باشد.
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

7 − 6 =