کد خبر : 12460
تاریخ انتشار : دوشنبه ۳۰ شهریور ۱۳۹۴ - ۱۰:۰۳
-

دیدار پاپ با فیدل کاسترو /تصاویر

رسانه ونزوئلایی «تله‌سور» گزارش داد که رهبر کاتولیک‌های جهان با رهبر انقلاب کوبا در اقامتگاه وی در این کشور دیدار کرده است.

به گزارش قائم آنلاین،«پاپ فرانسیسکو» روز گذشته پس از انجام یک مراسم عبادی در «هاوانا» پایتخت کوبا با «فیدل کاسترو» رهبر انقلاب این کشور در اقامتگاه وی دیدار کرد.

 

به گزارش فارس به نقل از «تله سور»، «فدریکو لومباردی» سخنگوی «واتیکان» در این رابطه عنوان کرد که دیدار پاپ و «کاسترو» که حدود ۳۰ الی ۴۰ دقیقه به طول انجامیده است، یک دیدار غیر رسمی بود و در برنامه رسمی سفر پاپ به کوبا پیش‌بینی نشده بود.

منابع نزدیک به «واتیکان» فضای این دیدار را خوب و دوستانه توصیف کردند و اظهار داشتند که در این نشست پاپ و رهبر انقلاب کوبا کتاب‌هایی به عنوان هدیه به یکدیگر تقدیم کرده‌اند.

رهبر کاتولیک‌های جهان پس از آن که در برقراری مجدد روابط بین کوبا و آمریکا نقش اساسی ایفا کرد، روز شنبه وارد «هاوانا» شد و در فرودگاه بین‌المللی «خوزه مارتی» مورد استقبال «رائول کاسترو» رئیس جمهور این کشور قرار گرفت؛ وی به مدت ۴ روز در کوبا اقامت خواهد داشت.

این سفر سومین سفر پاپ به کوبا محسوب می‌شود؛ اولین سفر رهبر مسحیان جهان مربوط به سفر «خوان پابلو دوم» (متوفی به سال ۲۰۰۵) که سال ۱۹۹۸ به وقوع پیوست؛ پس از آن در سال ۲۰۱۲ پاپ «بندیکت شانزدم» پاپ مستعفی در سال ۲۰۱۳، به کوبا سفر کرد.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

بیست − 8 =