کد خبر : 307715
تاریخ انتشار : شنبه ۵ شهریور ۱۴۰۱ - ۱۵:۲۵
-

انتصاب کاردینالهایی که می‌توانند جانشین پاپ فرانسیس را انتخاب کنند

انتصاب کاردینالهایی که می‌توانند جانشین پاپ فرانسیس را انتخاب کنند

پاپ فرانسیس امروز شنبه در حالی ۲۰ کاردینال جدید را از چهار گوشه جهان انتخاب کرد که بخش عمده آنها ممکن است روزی در تعیین جانشین این رهبر مسیحیان کاتولیک جهان نقش ایفا کنند.

به گزارش عصرقائم، به نوشته خبرگزاری فرانسه، اخیرا پاپ فرانسیس، رهبر مسیحیان کاتولیک جهان در چند موقعیت احتمال بازنشستگی خود را با استناد به افت وضعیت سلامتش مطرح کرده است؛ پیش از او پاپ بندیکت شانزدهم، رهبر قبلی مسیحیان کاتولیک جهان نیز همین راه را برای کنار رفتن از این سمت در پیش گرفت. چنانچه قرار باشد پاپ فرانسیس هم دست به این کار بزند، متعاقب آن یک کنفرانس محرمانه شامل همه کاردینال‌های زیر ۸۰ سال کاتولیک برای انتخاب جانشین او فراخوانده می‌شود.

بر همین اساس ۱۶ نفر از مجموع ۲۰ کاردینال جدیدی که امروز شنبه از سوی پاپ فرانسیس منصوب شدند بر اساس سنشان واجد شرایط شرکت در آن کنفرانس خواهند بود.

مراسم مربوط به تعیین این کاردینالها هشتمین مراسم برگزار شده از این نوع از سوی پاپ فرانسیس ۸۵ ساله در کلیسای سنت پیتر از زمان انتخاب شدنش در سال ۲۰۱۳ به عنوان پاپ مسیحیت کاتولیک محسوب می‌شود و شامل روحانیونی است که به خاطر فعالیتهای کشیشی و در برخی موارد داشتن دیدگاه‌های مترقی شناخته شده هستند.

نمایندگان کاتولیکها از جانب بخشهای مختلف جهان تعیین می‌شوند که در همین راستا کاردینالهای جدیدی از سمت برزیل، نیجریه، سنگاپور و تیمور شرقی و جاهای دیگر تعیین شدند.

با تعیین این کاردینالها به این ترتیب پاپ فرانسیس اقدام به انتخاب ۸۳ نفر از ۱۳۲ کاردینالی که هم اکنون واجد شرایط شرکت در فرآیند انتخاب پاپ جدید هستند، کرده است.

این رقم تقریبا معادل دو سوم رقم کل بوده و این دقیقا حد نصابی است که پاپ فرانسیس برای منصوب کردن هر کاندیدای پیشنهادی خود به عنوان جانشینش نیاز دارد.

در ماه‌های اخیر پاپ فرانسیس مجبور شده از بابت درد زانو با ویلچر رفت و آمد کند و اعلام کرده که این مشکلش غیرقابل رفع با عمل جراحی است.

معمولا کاردینالهای جدید توسط ناظران واتیکان به منظور یافتن سرنخ‌هایی درخصوص مسیر سالهای بعد کلیسای کاتولیک و ۱.۳ میلیارد نفر پیرو آن مورد بررسی قرار می‌گیرند.

با این حال کارشناسان تاکید دارند لزوما کاردینالهای منصوب شده از سوی یک پاپ جانشین را مطابق خواست او انتخاب نمی‌کنند.

فرانسیس با توجه به تمرکزش بر فراگیرتر کردن، شفاف‌تر کردن و پاسخگو ساختن کلیسا به نیازهای فقرا و حاشیه‌نشینان، دو آفریقایی و پنج آسیایی، از جمله دو کاردینال از هند را برگزیده است.

برنارد لوکونت، کارشناس امور واتیکان، به خبرگزاری فرانسه گفت که انتخابهای پاپ فرانسیس، “نماینده کلیسای امروز است و تاکید بزرگی بر نیمکره جنوبی، جایی که ۸۰ درصد کاتولیک‌های جهان در آنجان زندگی می‌کنند، دارد.”

انتصاب کاردینالهایی که می‌توانند جانشین پاپ فرانسیس را انتخاب کنند
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

پانزده + 17 =