کد خبر : 12317
تاریخ انتشار : یکشنبه ۲۹ شهریور ۱۳۹۴ - ۱۲:۳۹
-

شکارچی دروازه والنسیا در لیگ‌برتر ایران+عکس

مهاجم جدید فولاد علاوه بر بازی در بوندسلیگا، در لیگ قهرمانان اروپا هم با بروژ چند نمایش قابل قبول از جمله گلزنی مقابل والنسیا و ویارئال اسپانیا را داشته است.

به گزارش قائم آنلاین،فولاد با دراگان اسکوچیچ کروات هفته‌های خوشی را سپری نمی‌کند. قهرمان لیگ‌ سیزدهم اگرچه که در جام‌حذفی شش گل به ایثار جیرفت زد اما در بالاترین سطح فوتبال ایران چاقوی مهاجمانش نمی‌برد تا سرمربی خارجی تیم درخواست خرید یک فوروارد جدید خارجی را مطرح کند.

دُرژ روستند‌ کویماها (Dorge Rostand Kouemaha) کامرونی مهاجمی است که دراگان قصد استفاده از او را در ادامه لیگ پانزدهم دارد.

* ۵۴۰ دقیقه و ۴گل

فولادی که پیش‌تر به بازی هجومی و رو به جلویش شهره بود تا پایان هفته ششم لیگ پانزدهم تنها چهار گل زده و این نگران‌کننده است.

فولاد در بازی اول لیگ پس از اینکه پیش چشمان تماشاگرانش روی ضربات دقایق ۵۲ و ۶۱ مهرداد محمدی و امین منوچهری از راه‌آهن غافلگیر شده بود، با گل‌های چاگو(۸۳) و بدرلو(۸۷) به بازی برگشت. فولاد یک هفته بعد با خرید تازه‌اش در فاز هجوی یعنی حسین ابراهیمی به پدیده(۸۹) گل زد. هرچند که یک دقیقه بعد مرادمند گل جنوبی‌ها را پاسخ داد.

شاگردان اسکوچیچ بعد از آن در داربی اهواز ۲ بر صفر مغلوب استقلالی‌ها شدند و همان‌طور که به پرسپولیس در ایستگاه پنجم لیگ ۲ بر صفر باختند. اگرچه که ساسان انصاری در بازی با سپاهان یک گل زد تا تعداد گل‌های فصل فولاد به عدد چهار برسد اما در هفته ششم بازهم باروت توپخانه جنوبی‌ها نم کشید تا ۳ بر صفر مغلوب ذوب‌آهن شوند.

* درژ با بروژ نایب‌قهرمان شد

اما «کویماها» کامرونی کیست و چه سابقه‌ای در فوتبال اروپا دارد؟ مهاجم جدید فولاد ۳۲ساله است با ۱۹۲سانتی‌متر بلندی قامت و البته توانا در شوتزنی با هر دو پا.

این مهاجم که قدرت بدنی قابل قبولی دارد از سال۲۰۰۷ با حضور در فوتبال آلمان و تیم درسدن خود را به عنوان یک مهاجم چارچوب‌شناس معرفی کرد.«دُرژ» طی دو فصل برای درسدن و دویسبورگ در بوندس‌لیگای۲، ۲۸گل زد. روستند بعد از آن راهی بروژ شد تا طی ۳۳بازی، ۱۶گل بزند و گلزن دوم لیگ‌برتر بلژیک در فصل ۱۰-۲۰۰۹ لقب بگیرد.

شکارچی دروازه والنسیا در لیگ‌برتر +عکس

در فصل یادشده بروژ هم بعد از اندرلخت دوم شد تا نقش مهاجم کامرونی این تیم در رسیدن به عنوان نایب‌قهرمانی لیگ‌برتر بلژیک غیرقابل انکار باشد.

* ۴ امتیاز از شالکه و هوفنهایم گرفت

«درژ» در فصل ۱۲-۲۰۱۱ بوندس‌لیگای آلمان پیراهن کایزرسلاترن را پوشید. کویماها در ۱۳بازی وارد ترکیب اصلی لاترن شد و دو گل هم به شالکه و هوفنهایم زد که از قضا هر دوی آنها برای کایزرسلاترن امتیاز‌آور بود.

وی در هفته نهم بوندس‌لیگا با گل دقیقه۷۲ خود برابر شالکه هم پنالتی دقیقه۶۲ بازیکن سرشناس حریف هونتلار را سوزاند و هم سند پیروزی ۲ بر یک کایزرسلاترن را به امضا رساند. «روستند» هفته دوازدهم بوندس‌لیگا هم وقتی میزبان کایزرسلاترن هوفنهایم با گل دقیقه۳۳ خود پیش بود با ضربه دقیقه۷۳ خود آب رفته را به جوی بازگرداند تا جمع امتیازاتی که برای تیمش گرفته به عدد چهار برسد.

* تجربیات متفاوت

به گزارش مشرق، درژ بعد از کایزرسلاترن سری هم به اینتراخت‌فرانکفورت زد و بعد سر از گازیان‌ماتپ‌اسپور در سوپرلیگ ترکیه درآورد. پنج گل در ۱۵دیدار و طی تنها ۷۰۷دقیقه تلاش عملکرد بدی نبود. کویماها در فصل ۱۴-۲۰۱۳ به لیگ یک ترکیه و تیم آدنادمیراسپور رفت تا طی ۳۱بازی، ۹گل ترکی دیگر بزند. این مهاجم سپس در فصل ۱۵-۲۰۱۴ لیگ‌برتر بلژیک راهی لیرس شد تا طی بازی دو گل به لوکرون و اوستنده بزند.

شکارچی دروازه والنسیا در لیگ‌برتر +عکس

با این حال دنیزلی‌اسپور در نیم‌فصل او را به خدمت گرفت تا در ۶۳۸دقیقه، دو گل هم برای این تیم در لیگ یک ترکیه به ثمر برساند.

«درژ» در هفته نوزدهم لیگ یک ترکیه در دقایق ۱۲ و ۱۵ دروازه بوکااسپور را باز کرد و این برای آخرین‌ مرتبه بود که توپخانه‌اش در هدف قرار دادن دروازه رقبا درست عمل می‌کرد.

* هم به ویارئال گل زد هم والنسیا و سالونیکا

به گزارش مشرق، مهاجم جدید فولاد در لیگ قهرمانان اروپا هم با بروژ چند نمایش قابل قبول داشته است. «درژ» در فصل ۱۰-۲۰۰۹، سه گل وارد دروازه رقبای بروژ کرد. این مهاجم کامرونی دو گل به پارتیزان‌بلگراد زد و یک گل به والنسیا که در نوع خود جالب توجه بود. این مهاجم در فصل ۱۱-۲۰۱۰ رقابت‌های اروپایی هم دو گل به ویارئال اسپانیا و پائوک یونان زد.

شکارچی دروازه والنسیا در لیگ‌برتر +عکس

در گروهD رقابت‌های یادشده «درژ» با گل دقیقه۲۸ خود ویارئال را شگفت‌زده کرد تا اینکه ضربات جوزپه‌روسی(۳۰ و ۳۴پنالتی) مهاجم حال حاضر فیورنتینا نتیجه را به سود ماتادورها برگرداند.

«کویماها» در دیدار بروژ مقابل پائوک‌سالونیکا هم با گل دقیقه۶۱ خود عامل اصلی تساوی یک- یک با یونانی‌ها لقب گرفت.

جدول عملکرد اروپایی مهاجم جدید فولاد

فصل

لیگ

تیم

تعداد بازی

حضور در ترکیب اصلی

مجموع دقایق بازی

گل زده

توضیح

۲۰۰۸-۲۰۰۷

بوندس‌لیگا۲

دینامودرسدن

۲۷

۲۱

۱۹۲۰

۱۴

۲۰۰۹-۲۰۰۸

بوندس‌لیگا۲

دویسبورگ

۱۷

۱۷

۱۲۷۳

۱۴

آقای گل مسابقات ۱۶گل زد

۲۰۱۰-۲۰۰۹

بوندس‌لیگا۲

دویسبورگ

۳

۳

۲۱۳

۱

۲۰۱۰-۲۰۰۹

برتر بلژیک

اف‌سی‌بروژ

۳۳

۲۶

۲۳۴۱

۱۶

در جدول مردان گل، دوم شد

۲۰۱۱-۲۰۱۰

برتر بلژیک

اف‌سی‌بروژ

۳۴

۱۹

۱۸۳۴

۳

در دیدار با سرکل‌بروژ اخراج شد

۲۰۱۲-۲۰۱۱

بوندس‌لیگا

کایزرسلاترن

۱۷

۱۳

۱۱۵۴

۲

به هوفنهایم و شالکه۰۴ گل زد

۲۰۱۳-۲۰۱۲

بوندس‌لیگا

اینتراخت‌ فرانکفورت

۲

۳۷

۲۰۱۳-۲۰۱۲

سوپرلیگ ترکیه

گازیان‌تپ ‌اسپور

۱۵

۷

۷۰۷

۵

۲گل به ترابوزان‌ و بشیکتاش زد

۲۰۱۴-۲۰۱۳

دسته اول ترکیه

آدنادمیر اسپور

۳۱

۲۹

۲۵۲۱

۹

۲۰۱۵-۲۰۱۴

برتر بلژیک

استاندارلیژ

۸

۷

۵۵۰

۲

دروازه‌ لوکرون و اوستنده را باز کرد

۲۰۱۵-۲۰۱۴

دسته اول ترکیه

دنیزلی ‌اسپور

۱۱

۷

۶۳۸

۲

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

3 × دو =