کد خبر : 8518
تاریخ انتشار : یکشنبه ۴ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۱:۰۳
-

کردها کنترل ۷۰ درصد حسکه را به دست گرفتند/ محاصره شدن داعش در جنوب شهر

کردها کنترل ۷۰ درصد حسکه را به دست گرفتند/ محاصره شدن داعش در جنوب شهر

کردها کنترل ۷۰ درصد حسکه را به دست گرفتند/ محاصره شدن داعش در جنوب شهر

به گزارش عصرساری، رامی عبدالرحمن، مدیر دیده‌بان حقوق بشر سوریه در سخنانی تصریح کرد: کردها محله نشوه غربی را کاملاً تحت کنترل خود درآورده‌ و نفوذ خود را در شهر حسکه افزایش داده‌اند.

عبدالرحمن گفت: یگان‌های حمایت مردمی در حال حاضر تقریباً ۷۰ درصد از شهر حسکه را تحت تصرف خود دارند و نیروهای نظام تنها بر ۲۰ درصد شهر در جنوب آن کنترل دارند و داعش ۱۰ درصد از حسکه را اشغال کرده است.

پیش از این تحرکات، کردها کمتر از نیمی از حسکه را تحت تصرف داشتند و بیشتر آن را نیروهای دولتی سوریه اداره می‌کردند تا اینکه در حملات پیاپی داعش ارتش سوریه مجبور به عقب نشینی شد و اکنون کردها با بیرون راندن داعش کنترل مناطق مذکور را که بیشتر در جنوب و غرب شهر است، به دست گرفته‌اند.

عبد الرحمن گفت که کردها در جریان این نبردها در مناطقی در مرکز شهر مستقر شدند که در گذشته تحت کنترل نیروهای نظام بود و نیروهای سوری بنا به مقتضیات مجبور به خروج از آنجا شده بودند.

اکنون یگان‌های حمایت مردمی کرد در مناطقی در شمال، غرب، مرکز و جنوب این شهر مستقر هستند و داعش نیز در محله‌های کوچکی در جنوب شهر محاصره شده است.

داعش در ۲۵ ژوئن حمله به مواضع دولت سوریه در حسکه را آغاز کرد و برخی از محله‌های جنوبی را اشغال کرد و پس از چند روز کردها به این درگیری‌ها ملحق شده و مناطق اشغال شده توسط داعش را تحت تصرف خود درآورند.

برچسب ها : ، ، ،

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

4 × 3 =