کد خبر : 8292
تاریخ انتشار : پنج شنبه ۱ مرداد ۱۳۹۴ - ۶:۳۶
-

گزارشی خواندنی درباره کاهش قیمت بازیکنان نامی لیگ برتر/ چشمه پول دارد می خشکد!

مقایسه قرارداد امسال بازیکنان لیگ برتری با فصل گذشته نشان می دهد چشمه پول فوتبال در حال خشک شدن است.

یکی از بازیکنان مطرح لیگ برتر، با نگرانی می گوید: «رفته بودم مذاکره با یک باشگاه. می دانستند من فصل قبل بالای یک میلیارد گرفته ام. با خودم گفتم رقم پیشنهادی شان حداقل یک میلیارد تومان خواهد بود اما گفتند ما ۳۰۰ میلیون بیشتر نمی دهیم!» این رقمی است که یک باشگاه صنعتی به آن بازیکن معروف پشنهاد داده، باشگاهی که در سال های گذشته اتفاق پول بدی به بازیکنان نمی داد. به نظر می رسد بعد از چند سال بریز و بپاش و ولخرجی های بی اندازه در فوتبال، کم کم حساب ها خالی از پول می شود. اگر تا دو فصل قبل مدیری بود که با خیالی آسوده با پول های میلیاردی برای بازیکنان بهشت می ساخت و رقم قراردادشان را دو برابر می کرد، امسال مدیران با احتیاط بیشتری باستاره ها پای میز مذاکره می نشینند. بررسی رقم قرارداد بعضی از بازیکنان نشان می دهد واقعا اتفاقی افتاده و گویا دیگر خبری از آن قراردادهای سنگین نیست.
*مهدی رحمتی: سال گذشته قرارداد ثبتی او با باشگاه پیکان یک میلیارد و ۵۷۰ میلیون تومان بود. او سال گذشته با همین قرارداد، در بین ثبتی ها(که البته به واقعیت نزدیک نبود) گرانترین بازیکن شد. رحمتی سال قبل با قراردادی که بست، یکی از گرانترین بازیکنان تاریخ لیگ برتر شد و بعضی ها می گفتند رقم دریافتی اش خیلی از کروش کمتر نیست. اما نگاهی به دستمزد امسال مهدی نشان می دهد چقدر قیمت او کاهش یافته. رحمتی یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان با استقلال بسته و ۶۰۰میلیون تومان از طلب ۹۰۰ میلیونی قبلی اش دریافت می کند.
*سید جلال حسینی: رقم قرارداد او با نفت تهران ۹۵۰ میلیون تومان است. او دو فصل قبل با پرسپولیس یک میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومان ثبت کرد اما پس از اینکه یک میلیارد بابت بدهی هایش گرفت و رفت، همه فهمیدند رقم قراردادش به مراتب بالاتر بوده است. اما امسال رقمی که سید جلال گرفته بسیار کمتر از آن رقم بالای دو میلیارد تومان است.
محمدرضا خلعتبری: رقم قرارداد او فصل قبل با سپاهان نجومی بود. محمد رضا یک میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان بود، امسال متوجه شد باید نصفی از پول قراردادش را کم کند. خلعتبری با سپاهان در فصل جدید ۹۰۰ میلیون تومان امضا کرد. جالب اینجاست سپاهانی ها به امید ابراهیمی هم پیشنهادی ۹۰۰ میلیونی داده بودند.
خسرو حیدری: او جزو بازیکنانی بود که فصل قبل رقم سنگینی بست. قرارداد او با آبی ها نزدیک به یک میلیارد و ۹۰۰ میلیون تومان بود که البته خودش ادعا می کند تنها ۲۰ درصد از آن را گرفته است. خسرو امسال جزو بازیکنانی است که یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون با آبی ها بسته و این کاهش قیمت به خوبی درقراردادش دیده می شود.
هاشم بیک زاده: او فصل قبل قراردادی به ارزش یک میلیارد و ۷۵۰ میلیون با آبی ها بست اما مدام در مصاحبه هایش می گوید باشگاه نزدیک به ۹۰۰ میلیون به او بدهکار است. هاشم امسال به مراتب خواسته های کمتری دارد و احتمالا قراردادش بین ۷۰۰ تا یک میلیارد خواهد بود.
احسان حاج صفی: این بازیکن هم جزو گرانترین بازیکنان لیگ برتر است. سپاهانی ها سال گذشته اعلام کردند قرارداد ثبتی او یک میلیارد و ۱۰۰ میلیون بوده ولی کسی این رقم را باور نکرد. امسال گفته می شد حاج صفی یک میلیارد و ۷۰۰ میلیون قرارداد بسته اما سپاهانی ها این مسئله را تکذیب کردند و گفتند قراردادش زیر یک میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان بوده است.
احمد آل نعمه: او جزو بازیکنانی بود که به خاطر حضور در جام جهانی، به ناگهان رقم قراردادش کهکشانی شد. آل نعمه که قبل از جام جهانی فقط ۵۰۰،۶۰۰ میلیون در این فوتبال پول می گرفت، به ناگهان گفت زیر یک میلیارد و ۴۰۰میلیون نمی بندد. او در تراکتورسازی و فولاد نشان داد قیمتش اصلا در این حد و اندازه نبود و این روزها دوباره به قیمت قبلی اش بازگشته است.
حنیف عمران زاده: او در استقلال فصل قبل چه عملکردی داشت؟ اما بد نیست بدانید قراردادش یک میلیارد و ۱۵۰ میلیون تومان بود. اما امسال آبی ها ۹۰۰ میلیون با حنیف بسته اند و تصور می کنند قرارداد خوبی امضا شده. البته بعضی از مدیران سابق استقلال می گویند رقم حنیف پائین تر از این حرف هاست و آبی ها به او پول زیادی داده اند.
امید ابراهیمی: این بازیکن فصل قبل قرارداد یک میلیارد و ۶۰۰ میلیونی با استقلال داشت اما امسال یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون امضا کرده است. کاهش قیمت در قرارداد ابراهیمی هم دیده می شود.

مایکل اومانیا: او با قرارداد یک میلیارد و ۱۵۰ میلیون تومانی فصل قبل گرانترین بازیکن پرسپولیس شد. اومانیا جزو بازیکنانی است که پرسپولیسی ها قصد دارند در فصل جدید قرارداد پائین تری با او ببندند.

پیشرفت جوان ها
البته بعضی از بازیکنان نسبت به سال قبل پول های بیشتری می گیرند که این تنها به خاطر عملکرد آنهاست. بازیکنی چون رامین رضائیان که فصل قبل در راه آهن خوش درخشید و جزو ستاره های لیگ برتر بود، فصل قبل قراردادی ۱۲۰ میلیون تومانی داشت اما امسال نزدیک به ۸۰۰ میلیون تومان با پرسپولیسی ها بسته است. البته او پیشنهاد بالاتری از تیم های دیگر داشت ولی پرسپولیسی ها تضمین دادند تا ریال آخر قراردادش را بدهند و به همین دلیل رامین به جمع قرمزها پیوست. بازیکنی مثل مهدی طارمی هم که ۱۰۰ میلیون با پرسپولیس بسته بود، رقم قراردادش به همان ۸۰۰ میلیون تومان رسید. نژاد مهدی مدافعی که به تیم ملی دعوت شد و پیشرفت کرد، در پدیده پولی نگرفته بود اما با ذوب آهن نزدیک به ۴۰۰ میلیون تومان قرارداد بسته است.
وحید امیری ستاره نفت تهران هم که فصل قبل قراردادی ۳۰۰ میلیون تومانی داشت، به خاطر پیشرفتی که داشت، رقم قراردادش را با نفتی ها به ۷۰۰ میلیون رساند. همچنین بیرانوند هم با یک فصل درخشش و رسیدن به تیم ملی توانست قراردادی ۹۰۰ میلیون تومانی با نفت تهران امضا کند. در واقع نسل جوان فوتبال ایران که سال گذشته به لطف کارلوس کروش توانستند نامی تر شوند و بیشتر پیشرفت کنند، رقم قراردادهایشان بالاتر رفت.

بازیکنانی که همان قرارداد فصل قبل را گرفتند
بازیکنانی هم بودند که همان پول فصل قبل را گرفتند. این مسئله بیشتر در پرسپولیس دیده می شود. سوشا مکانی دروازه بان پرسپولیس پارسال ۷۵۰ میلیون تومان قرارداد بست و امسال هم قراردادش همین بوده. محسن بنگر هم مثل فصل قبل ۹۵۰ میلیون تومان بست. نورمحمدی هم بدون تغییر در قراردادش ۹۰۰ میلیون تومان خواهد گرفت، درست مثل هادی نوروزی. در حال حاضر گرانترین قرارداد پرسپولیس۷۵۰ هزار دلار است که با برانکو امضا کرده اند.

شایعات
*رحمان احمدی که فصل گذشته قرارداد یک میلیاردی با سپاهان امضا کرده بود ظاهرا امسال نزدیک به ۶۰۰ میلیون تومان قرارداد بسته است.
*کرار سال گذشته یک میلیارد و ۳۵۰ میلیون تومان از استقلال گرفت اما امسال قراردادش یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومانی بسته است.
*بازیکنی مثل مسلمان که دو فصل قبل کم از پرسپولیسی ها پول نگرفته بود امسال با پول رضایتنامه اش کلا ۷۰۰ میلیون تومان برای این باشگاه آب خورد.
گرانقیمت های مجانی!
امسال شانس باشگاه های نظامی زد و بازیکنانی نامی و خوبی مفت و مجانی در اختیارشان قرار گرفت. کلی ستاره که رقم های قراردادشان نزدیک یا بالای یک میلیارد بود به این باشگاه ها رفتند. سروش رفیعی و بختیار رحمانی دو بازیکن گرانقیمتی بودند که به تراکتورسازی رفتند. شجاع خلیل زاده یکی از گرانترین مدافعان لیگ برتر هم همینطور. احمد عبدالله زاده و سینا عشوری هم بازیکنانی بودند که کم پول نمی گرفتند اما مفت و مجانی به تراکتوری ها رسیدند. تبریزی ها امسال به خاطر جذب سربازها اینقدر سود کردند که به راحتی ۲ میلیارد تومان بابت فوروارد تونسی شان دادند. ملوان هم از این حیث بد سود نکرد. آنها بازیکنانی چون ماهینی، آرش افشین و عبدالله کرمی را به عنوان سرباز جذب کردند که هر کدام رقم بالایی در نقل و انتقالات داشتند.

کوچ به قطر
اوضاع بازار نقل و انتقالات امسال کلا برای ستاره ها جالب نبود تا بعضی از آنها مثل نوری و تیموریان راهی قطر شوند. آنها در این کشور به مراتب پولی بالاتر می گیرند. فقط در این بین سید جلال حسینی بود که با وجود داشتن پیشنهاد از سوی قطری ها ترجیح داد به ایران بازگردد و البته پول کمتری هم بگیرد.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

4 − 3 =