کد خبر : 8309
تاریخ انتشار : پنج شنبه ۱ مرداد ۱۳۹۴ - ۷:۳۱
-

ترس از "بازی خطرناک"؛ وقتی اسرائیل غافلگیر می‌شود

ترس از "بازی خطرناک"؛ وقتی اسرائیل غافلگیر می‌شود

مدت کوتاهی پس از پخش گزارش شبکه خبری “العالم” از یکی از تونلهای جدید مقاومت در محدوده غزه، شبکه “سی ان ان” از تلاشهای مشترک آمریکا با اسرائیل برای شناسایی و تخریب تونلها پرده برداشت. شبکه “سی. ان. ان” در گزارشی از مناطق نزدیک مرز غزه تأکید کرد که آمریکا و اسرائیل در حال آزمایش

مدت کوتاهی پس از پخش گزارش شبکه خبری “العالم” از یکی از تونلهای جدید مقاومت در محدوده غزه، شبکه “سی ان ان” از تلاشهای مشترک آمریکا با اسرائیل برای شناسایی و تخریب تونلها پرده برداشت.

شبکه “سی. ان. ان” در گزارشی از مناطق نزدیک مرز غزه تأکید کرد که آمریکا و اسرائیل در حال آزمایش سامانه جدیدی برای کشف تونلها هستند.
سی ان ان با پخش تصاویری از گزارش خبرنگار شبکه “العالم” از داخل تونلی جدید در غزه، گفت: “این شاید ویدیویی از جنگ تابستان گذشته در غزه و نیروهای حماس داخل یک تونل باشد؛ ولی اینگونه نیست .. مسؤولان اطلاعاتی اسرائیلی تأکید دارند که حماس در حال ساخت تونلهای جدید است، و موضوع این تونلها از دوران جنگ غزه در رأس اولویتها قرار دارد.”
سرگرد “نیر پلد” به خبرنگار سی ان ان تأکید کرد: “این یک بازی خطرناک، در زیرِ زمین است.”
وی افزود: “هر بار تونل جدیدی را کشف می‌کنیم که با روشی متفاوت با تونلهای قبلی ساخته شده است؛ به همین دلیل برای یافتن تونل‌های بعدی، روشهای دیگری را امتحان می‌کنیم.”
خبرنگار سی ان ان اظهار داشت: “سروان دانیل البو ما را به یکی از تونلهایی برد که ارتش قبل از جنگ غزه یافت. اطلاعات اسرائیل می دانست که حماس درحال ساخت تونل است، ولی در تشخیص محل تونلها با مشکل مواجه بود.”
البو اظهار داشت: “سربازان با ورود به تونل، از نحوه ساخت آن غافلگیر شدند. در اینجا مساحت بسیاری وجود دارد، وقتی به احساس خفگی عادت کنید، می توانید به سرعت حرکت کنید و در اینجا حتی می توان به راحتی دوید. در اینجا حتی به اندازه یک موتورسیکلت فضا هست. این تونل با دقت ساخته شده است، زمین تونل صاف است و می توان با سرعت راه رفت.”
البو تأکید کرد: “تونل بعدی، حداقل به اندازه همین تونل کیفیت دارد. ما می دانیم که حماس حفاری را متوقف نمی کند.”
گزارشگر سی ان ان خاطرنشان کرد: “کارشناسان می گویند که تونلها یک ابزار قدیمی نیستند، بلکه در آینده میدان نبرد به شمار می آیند. اسرائیل از سامانه جدید کشف تونلها اطلاعات زیادی نداده است، ولی آنان همواره در حال ارتقای این سامانه است. قبل از جنگ طرح گنبد آهنین برای مقابله با حملات موشکی بود، ولی اکنون آنان در حال آزمایش گنبد آهنین برای مقابله با تونلها هستند.”
پیشتر نیز رسانه‌های رژیم صهیونیستی، با اشاره به حضور خبرنگار شبکه العالم در یکی از تونلهای مقاومت تأکید کردند؛ این گزارش درحالی منتشر می‌شود که هنوز یک سال از عملیات گسترده تخریب تونلهای مقاومت در اطراف اراضی اشغالی نگذشته است.
شبکه ۷ رژیم صهیونیستی در همین رابطه تأکید می کند: “گزارش شبکه العالم، با فیلمی از تخریب تونل های غزه توسط نظامیان اسرائیلی و مراسم تشییع جنازه در غزه آغاز می شود؛ ولی در ادامه می بینیم که خبرنگار (شبکه العالم) را به داخل تونل جدید راهنمایی می کنند.”

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

10 + هجده =