کد خبر : 6322
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۲۰ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۲:۰۶
-

دادستان کل کشور: نباید آب خوردن خود را هم به مذاکرات مشروط کنیم

دادستان کل کشور گفت: امنیت زمانی تعریف می‌شود که ما به خدا اعتماد کنیم و از اعتماد به دشمن بپرهیزیم؛ اینکه ما حتی یک آب خوردن را مشروط به مذاکره با دشمن کنیم، خطای راهبردی است.

به گزارش علویون؛ حجت‌الاسلام و المسلمین سید ابراهیم رئیسی دادستان کل کشور در دومین همایش امنیت پایدار که در دانشگاه جامع امام حسین(علیه السلام) برگزار شد، نگاه جمهوری اسلامی ایران را به مقوله امنیت بر مبنای نگاه قرآنی به به انسان دانست و اظهار داشت: در مکتب امنیتی جمهوری اسلامی ایران، امنیت هم در بعد دنیوی و هم در بعد اخروی تعریف می‌شود؛ یعنی انسان بدون داشتن امنیت اخروی از امنیت کامل برخوردار نخواهد بود.

وی افزود: در مکتب امنیتی جمهوری اسلامی ایران کسانی که از نظر تفکرات و باورها و اعتقادات در چارچوب مبانی توحیدی و دینی بر اساس یکسری اصول الهی قرار می‌گیرند، همه در چارچوب راهبرد امنیتی جمهوری اسلامی ایران قرار دارند؛ یعنی در هر جای دنیا هر فردی با چنین نگاهی وجود داشته باشد، او در امتداد تفکر و راهبرد امنیتی ایران قرار دارد.

حجت‌الاسلام رئیسی ادامه داد: آنچه که جبهه مقاومت در سوریه و عراق صورت می‌دهند، در واقع در راستای راهبرد امنیتی جمهوری اسلامی ایران است و نگاه جمهوری اسلامی نیز به این کشورها بر همین مبناست.

**آل سعود امتداد راهبرد استکبار است
دادستان کل کشور تصریح کرد: بر اساس همین مبانی است که دو جبهه تعریف می‌شود؛ جبهه‌ای در امتداد راهبرد امنیتی جمهوری اسلامی ایران و جبهه دیگر در امتداد راهبرد استکبار.
وی افزود: آل‌سعود و آل‌خلیفه در امتداد راهبرد جبهه استکبار قرار گرفته‌اند و جبهه مقاومت با این مبانی که ذکر شد در امتداد راهبرد جمهوری اسلامی ایران تعریف می‌شود.
**نباید حتی یک آب خوردن خود را هم به مذاکرات مشروط کنیم
حجت‌الاسلام و المسلمین رئیسی در بخش دیگری از صحبت‌های خود با انتقاد از نگاهی که معتقد است مشکلات از طریق مذاکرات قابل حل است، عنوان داشت: بر اساس مبانی الهی و دینی جمهوری اسلامی ایران، امنیت زمانی تعریف می‌شود که ما به خدا اعتماد کنیم و از اعتماد به دشمن بپرهیزیم؛ اینکه ما حتی یک آب خوردن را مشروط به مذاکره با دشمن قرار دهیم، خطای راهبردی است.
وی در جمع‌بندی سخنان خود آنچه که در دستگاه سیاسی، قضایی، فرهنگی، اقتصادی و اجتماعی جمهوری اسلامی ایران تعریف شده را در مجموع در راستای تحقق مکتب امنیتی نظام جمهوری اسلامی ایران و رهنمودهای حضرت امام خمینی(ره) و مقام معظم رهبری دانست و خاطر نشان کرد: بهترین راه رسیدن به امنیتی پایدار بر اساس گفتمان جمهوری اسلامی، چه برای آحاد مردم و چه برای مسئولان، تحقق و اجرای دقیق فرمایشات حضرت امام(ره) و مقام معظم رهبری و اعتماد کامل به خدا و دوری از اعتماد به دشمن است.
منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

2 × 2 =