کد خبر : 6232
تاریخ انتشار : یکشنبه ۱۷ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۳:۰۶
-

ریالی از زکات صرف هزینه‌های پرسنلی امداد نشده است

عضو هیأت امنای کمیته امداد امام خمینی(ره) گفت: وجوه جمع‌آوری‌شده از زکات بابت حقوق، دستمزد یا سایر هزینه‌های پرسنلی مصرف نشده است.

به گزارش علویون؛ حسین انواری با اشاره به جمع آوری زکات از سوی کمیته امداد امام خمینی(ره)، اظهار داشت: زکات هم ردیف نماز وارد شده و زکات در واقع عامل پیوند دل‌های مردم و پل ارتباطی میان مردم و حکومت اسلامی است.

وی تصریح کرد: فریضه زکات عطش فراوان نیاز انسان‌ها به یکدیگر است و یک اصل اجتماعی است و عبادتی است است الزامی و تکلیفی و از احکام حکومتی است.

عضو هیأت امناء کمیته امداد امام خمینی(ره) با بیان اینکه از سال ۱۳۸۳ دبیرخانه اجرایی زکات و مسئولیت جمع آوری زکات در سطح کشور بنابر امر مقام معظم رهبری به کمیته امداد واگذار شده است، بیان داشت: قانون زکات در سال ۹۰ به تصویب مجلس شورای اسلامی رسید و مقام معظم رهبری آن را تنفیذ نمودند ضمن اینکه اعضاء شورای مرکزی زکات کشور توسط مقام معظم رهبری انتخاب و ابلاغ فرمودند.

انواری گفت: با اجرایی شدن احکام حکومتی زکات و نظام‌های تدوین شده آن فقط در سال گذشته مبلغ ۴۵۳ میلیارد تومان زکات توسط مردم پرداخت شد.

وی اضافه کرد: سالیانه نیاز صدها هزار خانوار نیازمند با وجوه زکات برطرف می‌شود و تاکنون بیش از ۳۱ هزار پروژه عمرانی مرمت و بازسازی و احداث در سطح روستاها و مراکز تولید اقلام زکات اجرا شده است.

عضو هیأت امناء کمیته امداد امام خمینی(ره) ادامه داد: بزرگترین و کارآمدترین شبکه مردمی برای امور زکات، عمدتاً بصورت افتخاری سازماندهی و عملیاتی شده است که  ۳۵ هزار نفر عامل افتخاری از معتمدین محلی، ۳۳ هزار نفر اعضاء هیأت امناء مساجد کشور، تشکیل ۱۳ هزار شورای زکات شهر و روستا و ۵ هزار ۵۵۶ نفر هم مُبلغ زکات از طلاب هستند.

انواری بیان داشت: همراه نمودن علمای تراز اول اهل سنت با اخذ فتوای جدید فقهی از کلیه مذاهب دارای پیرو آن‌ها در کشور و اخذ زکات مؤدیان اهل سنت توسط کمیته امداد قابل توجه است که از وجوه زکات بابت حقوق، دستمزد یا سایر هزینه‌های پرسنلی پرداخت نشده است.

 

 

منبع: فارس

 

 

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

دوازده + چهار =