کد خبر : 6067
تاریخ انتشار : سه شنبه ۱۲ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۸:۲۰
-

استاندار مازندران: مسئولان تلاش کنند تا در ماه مبارک رمضان به مردم سخت نگذرد

استاندار مازندران با اشاره به در پیش بودن ماه مبارک رمضان و ضرورت تنظیم بازار، گفت: همه باید تلاش کنند با نظارت مستمر و ارائه بسته‌های حمایتی جلوی نوسانات و التهاب قیمت‌ها در بازار را بگیرند و کالاهای ضروری و پرمصرف با قیمت مناسب در اختیار مردم قرار گیرد.

به گزارش علویون؛ ربیع فلاح با اشاره به اینکه نیاز کشور به استان در زمینه تولید مرغ یک رقم قابل توجهی است، اظهار کرد: ۷ درصد از تولیدات مرغ این استان به سایر استان‌ها صادر می‌شود.

وی در جلسه تنظیم بازار استان در سالن شماره یک استانداری مازندران با اشاره به مصرف ماهی در بین مردم، افزود: باید برای استفاده و مصرف ماهی بر سر سفره‌های غذای آحاد جامعه فرهنگ سازی شود.

استاندار مازندران تولید کنسرو مرغ را از دیگر برنامه‌های حمایت از صنعت مرغ استان و تنظیم بازار عنوان و تاکید کرد: می‌توان بخشی از تولید مرغ استان را در قالب کنسرو مرغ هم برای صادرات و هم برای استفاده سایر استان‌ها اختصاص داد.

این مسئول با بیان اینکه تنظیم بازار یک بحث مهم و از دغدغه‌های مردم است و باید جدی گرفته شود، اضافه کرد: برای تنظیم بازار باید نظارت و کنترل بیشتری صورت گیرد و سازمان صنعت، معدن و تجارت باید گزارش هفتگی از وضعیت بازار را به استانداری ارائه دهد.

فلاح با اشاره به سهم بالای صنعت طیور در اقتصاد مازندران، خاطرنشان کرد: ۱۱ درصد از مرغ کل کشور در مازندران تولید می‌شود و با توجه به زیرساخت‌های موجود می‌توان این میزان را به ۲۰ درصد رساند.

وی با بیان اینکه برای توسعه صنعت طیور و مرغ حمایت و مشوق‌های لازم درنظر گرفته شود، خاطرنشان کرد: کشورهای CIS و روسیه نیاز به تولیدات مرغ مازندران دارد و باید در حوزه صادرات مرغ برنامه ریزی صورت گیرد و هر حرکتی که موجب خدشه به تولید استان شود باید با آن مقابله کرد.

استاندار مازندران با اشاره به در پیش بودن ماه مبارک رمضان و ضرورت تنظیم بازار، بیان کرد: همه باید تلاش کنند با نظارت مستمر و ارائه بسته‌های حمایتی جلوی نوسانات و التهاب قیمت‌ها در بازار را بگیرند و کالاهای ضروری و پرمصرف با قیمت مناسب در اختیار مردم قرار گیرد.

این مسئول همچنین بر برگزاری نمایشگاه‌های مناسب برای دسترسی مستقیم مردم به کالاهای پرمصرف تاکید کرد؛ در این نشست در مورد اجرای طرح ضیافت ماه مبارک رمضان، وضعیت تولید و بازار مصرف ماهی کیلکا و وضعیت تولید و بازار مصرف گوشت مرغ بحث و تبادل نظر شد و تصمیماتی گرفته شد.

 

 

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

نوزده − 17 =