کد خبر : 5730
تاریخ انتشار : شنبه ۲ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۹:۴۵
-

دختری که زیر شکنجه بازجویش را شناخت/ اظهارات تکان دهنده زنان انقلابی بحرین

دکتر ندا ضیف پس از آزادی متوجه می شود نشانی هایی که دیگر زندانیان آزاد شده ارائه می دهند، مشخصات همان کسی است که او را شکنجه و بازجویی می کرده. با تلاش ضیف و سایر زنان انقلابی بحرین، چهره این عضو شکنجه گر خاندان حکومتی بیش از پیش فاش می شود.

به گزارش علویون؛ دکتر ندا ضیف، زندانی سیاسی که پس از رهایی از زندان، با شنیدن اظهارات سایر زندانیان آزاد شده به هویت شکنجه گر اصلی خود پی برده است به تلاش برای افشای جنایات این عضو شکنجه گر خانواده حاکم بر بحرین ادامه می دهد.

زنان آزاد شده از بند رژیم آل خلیفه فاش کرده اند که یکی از خشن ترین شکنجه گران حکومت بحرین، زنی قدکوتاه و چاق به نام نورا آل خلیفه است که از اعضای خاندان حکومتی است.

دکتر ندا ضیف که پس از آزادی، سازمانی برای کمک به مشکلات روحی دیگر زنان گرفتار در زندان های بحرین تاسیس کرده، با برخی از این زندانیان مصاحبه کرده و با آنها درباره چگونگی بازداشت، نحوه شکنجه در زندان های بحرین و تجربه شخصی خود گفتگو کرده است.

یکی از این زندانیان، آیات القرمزی است که پس از خواندن شعری در جمع معترضان بازداشت و به مدت چندین هفته ناپدید شد به طوری که بسیاری از کشته شدن او خبر دادند.

شهرت آیات القرمزی و حمایت بی دریغ انقلابیون و مردم بحرین از او باعث شد، رژیم آل خلیفه مدتی بعد این دختر را به صورت مشروط آزاد کند.

این شاعره پس از آزادی در مصاحبه هایی نقاب را از چهره دیکتاتور خاندان آل خلیفه کنار زد و رفتار جنایتکارانه و غیر  انسانی این رژیم در برخورد با دستگیر شدگان انقلابی را بازگو کرد که مهمترین بخش آن، افشای مشخصات زنی بود که ۹ روز او را شکنجه کرده بود.

آیات القرمزی در این باره می گوید: ابتدا نمی دانستم این شخص یک زن است، چون صدای زمختی داشت و علاوه بر رفتار خشن، از الفاظ بسیار رکیک و شرم آوری استفاده می کرد.

آیات درباره چگونگی شناختن این شکنجه گر می گوید: او به من فحش می داد و مرتب به صورتم سیلی می زد، بارها با جارو بر دهانم می کوبید و آن را در حلقم فرو می کرد و گاهی شوک برقی به بدنم وصل می کرد. یک بار در اثر سیلی هایی که به صورتم می زد، چشم بندم کنار رفت و توانستم صورتش را ببینم.

این شکنجه گر “نوره بنت ابراهیم آل خلیفه” رئیس اداره مواد مخدر بحرین و از اعضای خانواده دیکتاتور آل خلیفه است که در شکنجه این شاعره انقلابی و بسیاری از بحرینی ها نقش داشته و باعث مرگ حداقل دو نفر از آنان شده است.

رژیم آل خلیفه پس از روبرو شدن با اسناد و شواهد غیرقابل انکار این زن شکنجه گر را محاکمه کرد، اما دادگاه به بهانه اینکه شاهدان اصلی سابقه حبس دارند، این عضو خانواده حکومتی را تبرئه کرد.

 

دانلود

منبع: شبکه خبر

 

 

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

بیست + هفده =